Fornyelse af pas?!

Her kan du skrive om/søge information om alt mellem himmel og jord, som ikke er dækket af de andre fora her på siden.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Didiania

Fornyelse af pas?!

Indlæg af Didiania » 23.05.2012 19:24:39

Hej med jer

Jeg har forsøgt at finde ud af, hvor man fornyer sit pas i Danmark når man er statsborger i El Salvador, men det eneste jeg har kunne finde er en adresse på El Salvador ambassade i Sverige.
Nogen der ved noget om dette?

PS. håber denne tråd kom på rette sted

DBS

Re: Fornyelse af pas?!

Indlæg af DBS » 23.05.2012 20:18:47

Jamen så kontakter du bare dem, og hører om de vil forny et pas.

Det er ikke ualmindeligt, at ikke alle lande har ambasade i DK, f.eks. skal du have visum til hviderusland, ja så er det Stockholm, at den nærmeste ambasade ligger :wink:

mvh DBS

fundiver199

Re: Fornyelse af pas?!

Indlæg af fundiver199 » 25.05.2012 08:32:12

Den filippinske ambassade i Oslo sender somme tider et team til Danmark for at køre en pasfornyelseskampagne, så folk kan slippe for at rejse hele vejen til Oslo, hvis de har mulighed for at møde op på det sted og det tidspunkt, hvor kampagnen kører.

Det kan tænkes, at El Salvadors ambassade i Stockholm tilbyder en lignende service, men det afhænger jo nok også af, hvor mange af El Salvadors statsborgere, der bor i Danmark og dermed er berørt af en lang afstand til deres nærmeste ambassade.

Endelig kan man sige, at det at skulle rejse fra Danmark til Oslo eller Stockholm for at besøge sin ambassade, strengt taget ikke er værre end, at jeg der, hvor jeg er lige nu, også skal rejse cirka 700 km med fly for at komme til det nærmeste danske konsulat, selvom det er inden for det samme land.

Og sådan er det bare, da de færreste lande har råd til at drive et meget fintmasket net af ambassader og konsulater over alt i Verden.

Hvis den person, der skal have fornyet sit pas, alligevel planlægger at besøge sit hjemland inden for en overskuelig tidshorisont, var det måske en ide at få fornyet passet der, så rejsen til Stockholm kan spares.

Besvar