Kære Gruppen..!!
Jeg er Dansk statsborger med anden etnisk baggrund end dansk..!!
Jeg er gift og har fået min kone til DK fra Afghanistan via Tourist Visum og siden har jeg søgt om familiesammenføring..!!
Vi venter stadig på afgørelsen og sagsbehandling men spørgsmålet går ud på at min kone er gravid og hvordan kan vi får lægehjælp eller rutinemæssig tjek..??
Har man rettigheder når man vente på afgørelsen..??
Min kone og jeg vente vores første barn, og vente den dejlig barn om 2 månede...
Har via min egen læge henvist hende til hospitalet men de kræver en kvittering fra udlændingservice, men udlændingservice kan ikke give os en kvittering før de har behandlet sagen..!!
Nogen kan anbefale evt. et fødeklinik eller noget andet tæt på Hillerød..??
På forhånd Tak.
Jamini
Gravidit og familiesammenføring..!!
Re: Gravidit og familiesammenføring..!!
US skal bare give jer en kvittering på at de behandler jeres sag. Det er ikke noget som US skal lade være med at give jer. Det eneste hospitalet vil have er en kvittering på at i vitterligt har en ansøgning om FS liggende hos US, der er under behandling. Med den kvittering i hånden kan din kone få lov til at føde på et dansk hospital. men hun har ikke ret til nogen af de andre ydelser, som skanning, lægetjek osv, mens hendes ansøgning er under behandling.
Re: Gravidit og familiesammenføring..!!
Tak Søren og fedt med nogle svar og det havde jeg li brug for..!!
Jeg har nemlig lige fået et brev med processuelt ophold, så vi kan
henvende os til hospitalet...!!
Jeg har nemlig lige fået et brev med processuelt ophold, så vi kan
henvende os til hospitalet...!!