Hejsa
Jeg skal giftes i Pakistan til sommer, og jeg har kigget på nyidanmarks hjemmeside for at finde ud af hvad reglerne er for for familiesammenføring. Vejledningen er fin.
Jeg er dog kun tvivl om et par ting:
1. Erkllæring fra kommunen at jeg ikke har modtaget kontant hjælp. Hvor lang tid tager det at får lavet denne erklæring? tager det dage, uger eller mdr? Kan jeg får lavet erklæringen allerede nu og aflevere denne erklæring engang i august når jeg skal aflevere anssøgning?
2. Skal jeg vedlægge lønseddeler for hele perioden? Dvs. for de sidste 2½ år?
Er det nødvendigt med en arbejdsgiver erklæring hvis man vedlægger en ansættelsekontrakt samme lønsedler?
3. Jeg har et særbærn. Som jeg kan læse det på deres hjemmeside, hvis man har en særbarn og der er regelmæssigt samvær, så kan der ses bort fra ovenstående krav? Dvs. i teorien kunne jeg lade være med at indhente en udtalelse fra kommunen, samt lægge løndseller og arbejdskontrakt. Jeg vil dog nok vedlægge al dokumentation, selvom den ikke burde være nødvendigt.
Familiesammenføring
Re: Familiesammenføring
1) Den tager fra 5 minutter til et par uger alt efter kommune. Københavns kommune tager et par uger normalt, men forstadskommuner som regel gør det mens man venter. Erklæringen skal helst laves så tæt på hvornår den skal bruges som muligt. Det betyder ikke at det skal være dagen før, men flere måneder vil nok ses som værende lige i overkanten.
2) Hvorfor skulle du overhoved vedlægge lønsedler? Det skal du da ikke til en familiesammenføring, med mindre du ikke er dansk statsborger.
3) Hvis du har særbørn som du ser regelmæssigt så vil der nok blive dispenseret for alle de ting, men ja...Vedlæg nu alt alligevel, just in case.
2) Hvorfor skulle du overhoved vedlægge lønsedler? Det skal du da ikke til en familiesammenføring, med mindre du ikke er dansk statsborger.
3) Hvis du har særbørn som du ser regelmæssigt så vil der nok blive dispenseret for alle de ting, men ja...Vedlæg nu alt alligevel, just in case.
-
fundiver199
Re: Familiesammenføring
2) Det er kun, hvis man ikke er dansk statsborger, at man skal opfylde en del af de nuværende betingelser for tidsubegrænset opholdstilladelse herunder fuldtidsarbejde i 2½ af de sidste 3 år. Så svaret på dit spørgsmål afhænger af, om du er dansk statsborger eller ej, hvilket du jo ikke oplyser om i dit indlæg.
3) Ja I burde kunne få dispensation, men derfor er det en god ide at vedlægge al dokumentation alligevel.
3) Ja I burde kunne få dispensation, men derfor er det en god ide at vedlægge al dokumentation alligevel.