desperat brug for råd
-
helene nielsen
desperat brug for råd
hej
nu lykkes det for os at min tyrkiske forlovede kommer på besøg i 3 mdr. efter et mislykket forsøg i efteråret.
han kommer i løbet af denne uge og vores plan er stadig at blive gift i danmark mens han er her og at han bliver her. vi regner med at søge om, at han kan blive her uden at skal rejse hjem igen efter visum udløb. har tænkt os at indgive ansøgning samme dag som vi bliver gift på rådhuset.
der er jo sket meget siden jeg spurgte sidst og håber virkelig vi kan få lidt hjæp/rådgivning igen her, og det må gerne skæres ud i pap! forklares enkelt punkt for punkt da jeg er et fjols til at forstå de regler.
jeg er 47 (dansk statsborger), han er 30.
pt får jeg et lille beløb i boligydelse har dette indflydelse på ansøgning?
1: hvad hedder det vi skal søge/hvilken blanket?
2: hvilke regler skal vi forholde os til ?
3: hvad er kravene til ham/ mig ?
han kan engelsk og jeg skal lære ham at tale/forstå dansk de 3 mdr. visum er gældende.
nu lykkes det for os at min tyrkiske forlovede kommer på besøg i 3 mdr. efter et mislykket forsøg i efteråret.
han kommer i løbet af denne uge og vores plan er stadig at blive gift i danmark mens han er her og at han bliver her. vi regner med at søge om, at han kan blive her uden at skal rejse hjem igen efter visum udløb. har tænkt os at indgive ansøgning samme dag som vi bliver gift på rådhuset.
der er jo sket meget siden jeg spurgte sidst og håber virkelig vi kan få lidt hjæp/rådgivning igen her, og det må gerne skæres ud i pap! forklares enkelt punkt for punkt da jeg er et fjols til at forstå de regler.
jeg er 47 (dansk statsborger), han er 30.
pt får jeg et lille beløb i boligydelse har dette indflydelse på ansøgning?
1: hvad hedder det vi skal søge/hvilken blanket?
2: hvilke regler skal vi forholde os til ?
3: hvad er kravene til ham/ mig ?
han kan engelsk og jeg skal lære ham at tale/forstå dansk de 3 mdr. visum er gældende.
-
fundiver199
Re: desperat brug for råd
1) I skal søge om ægtefællesammenføring. Der kommer en ny ansøgningsblanket, når de nye regler træder i kraft 15. maj 2012. Du kan finde den på Nyidanmark, når tiden kommer. Den nuværende hedder FA1, men bliver som sagt uaktuel om 14 dage.
2+3) Læs her: http://www.aegteskabudengraenser.dk/vej ... mmenforing
2+3) Læs her: http://www.aegteskabudengraenser.dk/vej ... mmenforing
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Med den aldersforskel skal du være forberedt på, at du kan få et brev om, at man vil se jer til 'simultanafhøring' (læs vejledningens s. 14), fordi myndighederne kan have mistanke om proforma-ægteskab. Bare så du er forberedt, og ikke går i panik, hvis det skulle ske.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Det er totalvandvid at hvis man bliver fs med stor aldersforskel på de nationale regler , er der risiko for at us mener det er et proforma ægteskab .Men hvis samme par bliver fs med eu reglerne så er der ikke mistanke om proforma ægteskab ... Er det fordi de danske regler er mere " faste og robuste " eller "Fair og retfærdige"
Skulle der være nogen som kan give en "Fair og robust " forklaring så ville det være dejligt..... Ps .. på mig og min mand er der 19,5 års forskel og der er ikke meget proforma i ham ....
Skulle der være nogen som kan give en "Fair og robust " forklaring så ville det være dejligt..... Ps .. på mig og min mand er der 19,5 års forskel og der er ikke meget proforma i ham ....
Det er jo 2 forskellige regelsæt
Det ene, de danske nationale, giver mulighed for at danmark laver deres egen fortolkning af hvad der kan mistænkes for at være et proforma. På samme måde som at de danske nationale regler mener at der er tale om et tvangsægteskab hvis man gifter sig før man er 24 år gammel.
Det andet, eu reglerne, har ikke de begrænsninger, så derfor skal/må der slet ikke kigges på det når man bedømmer ansøgningen.
Det ene, de danske nationale, giver mulighed for at danmark laver deres egen fortolkning af hvad der kan mistænkes for at være et proforma. På samme måde som at de danske nationale regler mener at der er tale om et tvangsægteskab hvis man gifter sig før man er 24 år gammel.
Det andet, eu reglerne, har ikke de begrænsninger, så derfor skal/må der slet ikke kigges på det når man bedømmer ansøgningen.
Ja jeg ved godt det er forskellige regelsæt og den danske regel mener jo at man er tvunget ind i et ægteskab hvis man er 23 år er jo lige så tåbelig .