visum & opholdstilladelse

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
wish83

visum & opholdstilladelse

Indlæg af wish83 » 14.04.2012 17:21:46

For 5 mdr. siden mødte jeg manden i mit liv i Emiraterne. Hen er oprindelig fra Syrien men bor og arbejder i Emiraterne. Jeg har arbejdet i Emiraterne i 4 mdr. og netop hjemvendt til dk igen.
Kærlighed har ingen grænser og derfor har vi besluttet at tage skridtet, vi vil satse på et liv sammen og efter at have vendt og drejet vores muligheder, har vi besluttet at vi har de bedste fremtidsmuligheder i danmark. Nu kommer vi så til spørgsmålet/udfordringen:
Vi er ikke gift, men har planer om at blive det, skal blot gribe det rigtigt an.
Min kæreste er Syrisk statsborger, men har residens visum i emiraterne, dvs. han bor og arbejder der.
Jeg har læst følgende: "
hvis der f.eks. foreligger en situation, hvor en statsborger fra et asylland i forvejen har opholdstilladelse samt et godt og vellønnet job i et andet land end sit hjemland, så er det bestemt ikke umuligt, at vedkommende vil kunne få et visum til Danmark på trods af de generelle retningslinier"
Syrien er i øjeblikket et asyl land og det går det en smule kompliceret. Betyder det vi skal have været sammen boende i mindst 1 1/2 år for at kunne søge?
Vores mål er at blive gift og få en liv sammen i dk.
Skal jeg tage til UAE og blive gift og efterfølgende søge visum i dk eller skal vi søge om visum til ham i dk, få en civilstandsattest og blive gift mens han er i dk. og efterfølgende søge om opholdstilladelse, mens han er i dk. Er det overhovedet muligt at få en opholdstilladelse igennem på 90 dage.
Er det bedre for os at bruge sverige metoden? eller er det helt umuligt for os, når hans situation er som den er pt.

Ser frem til en hjælpende hånd ....

Tak :)

fundiver199

Re: visum & opholdstilladelse

Indlæg af fundiver199 » 14.04.2012 19:25:37

Det er jo op til jer, hvad I synes passer jer bedst. Og mht. en visumansøgning, så tror jeg ikke, at jeg eller andre kan forudsige udfaldet af den i en sitaution som den, du beskriver. Så der er vist ikke andet at gøre end at søge og få et svar. Det kan jo lig´som ikke gå værre end, at det bliver et "nej", og så kan I jo bare gå videre med en alternativ plan derefter.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 14.04.2012 20:21:23

Hvis din kæreste skulle kunne få visum, og I bliver gift i DK, så kan han søge om opholdstilladelse, men det er nok mere end optimistisk at tro, at den ansøgning vil kunne behandles indenfor 90 dage.

Det er dog også ret ligemeget, da DK stadig giver processuelt ophold, hvilket vil sige at din ægtefælle kan blive under sagsbehandlingstiden. Dog skal I sørge for at han har en privat sygeforsikring, da han ikke vil være dækket af den offentlige sygesikring, før opholdstilladelsen er på plads. Han kan heller ikke arbejde i ventetiden, ikke engang med frivilligt arbejde.
mh
Rådgiver for ÆUG

wish83

Indlæg af wish83 » 16.04.2012 18:17:16

Mange tak for jeres svar, så er det bare med at komme igang med at søge ....

Besvar