Arbejdstilladelse i DK efter opholdskort via EU regler

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Visum

Arbejdstilladelse i DK efter opholdskort via EU regler

Indlæg af Visum » 26.03.2012 18:35:52

Hej alle

Jeg vil gerne takke for den store hjælp, som denne side har givet min kone og jeg tidligere ved søgning om visum og opholdskort.

Vi er dog stødt ind i et nyt "mini" problem. I den virksomhed jeg arbejder, søger de en grafiker der kan håndterer forskellige programmer, der ikke bliver undervist i på de danske tekniske skoler. Dette kan min kone klare.

Jeg går udfra, men vil gerne lige være sikker, at min kone ikke har arbejdstilladelse i Danmark, selvom hun har opholdskort via EU reglerne i Sverige?

Hvis hun ikke har arbejdstilladelse skal vi så søge denne normalt, eller er der andre regler for folk med opholdstilladelse i Sverige?

skaanebo

Re: Arbejdstilladelse i DK efter opholdskort via EU regler

Indlæg af skaanebo » 26.03.2012 19:08:30

Nej, hvis din kone gerne vil arbejde i DK, bør I flytte til DK og bo. Arbejdsmarkedet i DK er kun frit tilgængeligt for andre EU-borgere og nordiske statsborgere.

Visum

Re: Arbejdstilladelse i DK efter opholdskort via EU regler

Indlæg af Visum » 27.03.2012 12:21:15

Jeg ville lige være sikker, da vi helst øsnker at blive i Sverige. Men tak for hjælpen

Besvar