Jeg har boet udenfor EU, i mere end 6 år, og er i den tid blevet gift og fået en søn. Da vi ønsker at flytte til Danmark, senere i år, har jeg et spørgsmål til om der også skal ansøges om opholds tilladelse til min søn.
Han har allerede et bevis for dansk indfødsret, dansk pas og fuld CPR nummer, selvom han aldrig har har boet i Danmark.
Skal jeg også ansøge om at få min søn til Danmark?
Re: Skal jeg også ansøge om at få min søn til Danmark?
Så er han jo korrekt registreret som dansk statsborger, og han må derfor bo i danmak på lige fod med dig. Danmark tillader stadigvæk at danske statsborgere må flytte hjem til danmark igen efter et udlandsophold.
Men hvem ved hvad DF har i tankerne næste gang at de bliver tungen på vægtskålen til en finanslovsforhandling.
Han skal selvfølglig registreres i folkeregisteret som herboende i danmark når i vender hjem, men det er jo ikke anderledes end for dig.
Han skal selvfølglig registreres i folkeregisteret som herboende i danmark når i vender hjem, men det er jo ikke anderledes end for dig.
Tak for svar... så må vi jo håbe at han kan integreres ordentlig, med de fire forskellige sprog han dagligt hører 
Min datter hører 3 forskellige sprog i løbet af en normal dag, så mon nok ikke at det går.