Hej.
Jeg skal høre om der er nogle som kender et godt svensk advokat firma, synes de er umulige at komme i kontakt med.
Jeg skal også høre om i kender nogle hjemmesider hvor man kan søge arbejde, ligesom vi i danmark har en del forskellige.
Hilsen Julie
Sverige!
Re: Sverige!
Hvad skal du bruge en advokat til, og hvor i landet?
AF's hjemmeside linker også til flere større svenske hjemmesider med jobopslag.
http://www.arbetsformedlingen.se/
AF's hjemmeside linker også til flere større svenske hjemmesider med jobopslag.
http://www.arbetsformedlingen.se/
Skulle helst bruge en i helsingborg. det er til at hjælpe os med familiesammenføring, så vi er sikre på at vi gør det helt rigtige.
Altså i skal bruge en advokat til at ansøge om af få din ægtefælle familiesammenført med dig i sverige, eller skal i bruge en advokat til at hjælpe med at søge om familiesammenføring i danmark efter EU reglerne? Jo bedre informationer du giver, jo bedre er chancerne for at nogen kan hjælpe dig.
-
fundiver199
Advokater er ikke rådgivere. De kan hjælpe dig med at føre en sag ved domstolene, og de kan hjælpe dig med at få overblik over et kompliceret juridisk spørgsmål. Men hvis det, du ønsker, f.eks. er hjælp til at udfylde nogle ansøgningsblanketter, så er et advokatfirma ikke det rigtige sted at henvende sig.
Der findes et firma, der hedder ”Go to Sweden”, og som tilbyder at hjælpe med alle dele af processen omkring at flytte til Sverige for det ”beskedne” beløb af 25.000 kroner. Erfaringerne med det firma er vist ikke særlig gode, men i princippet er det, så vidt jeg kan se, en ydelse af denne type, som du efterspørger, og ikke advokatbistand.
Jeg vil derfor helt alvorligt foreslå, at du bruger ÆUG´s gratis tilbud om rådgivning. Og når det hele så er gået i orden for jer, kan du jo vurdere, hvor meget du synes, at det har været værd for jer, og foretage en donation til foreningen.
Der findes et firma, der hedder ”Go to Sweden”, og som tilbyder at hjælpe med alle dele af processen omkring at flytte til Sverige for det ”beskedne” beløb af 25.000 kroner. Erfaringerne med det firma er vist ikke særlig gode, men i princippet er det, så vidt jeg kan se, en ydelse af denne type, som du efterspørger, og ikke advokatbistand.
Jeg vil derfor helt alvorligt foreslå, at du bruger ÆUG´s gratis tilbud om rådgivning. Og når det hele så er gået i orden for jer, kan du jo vurdere, hvor meget du synes, at det har været værd for jer, og foretage en donation til foreningen.