spørgsmål vedr. forlængelse af opholdstilladelse

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
kimjang

spørgsmål vedr. forlængelse af opholdstilladelse

Indlæg af kimjang » 07.02.2012 23:00:13

Hej alle sammen på ÆUG!

jeg har nogle spørgsmål vedrørende vores forstående ansøgning om forlængelse af opholdstilladelse for min kone.

1. ved ansøgningen, skal min kone have sit pas fornyet, inden? siden hun har fået ophold så længe hendes pas er gyldigt. eller kan vi blot søge når der er 2 måneder til det udløber?

2. så vidt jeg har læst, så kan der være lidt vente tid, hvad sker der hvis hendes opholdstilladelse udløber imens sagen bliver behandlet? er hun her så på procuelt ophold? og må hun derfor ikke arbejde eller gå i skole?

3. hvor langt tid forlænger de opholdstilladelsen? er der en standart?

Mvh
Kim og Angela

Ps. vi havde en anden bruger herinde men pga. e-mail skift er den gået tabt :(

Durmaz
Geografisk sted: storkøbenhavn

Re: spørgsmål vedr. forlængelse af opholdstilladelse

Indlæg af Durmaz » 08.02.2012 13:56:53

Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår det med passet korrekt.... vil i vente med at søge forlængelse (opholdstilladelse) til der er 2 mdr til passer udløber.

Ellers hvis der er mere end 2 åt til hendes pas udløber er der jo ingen ko på isen. Men hvis passet udløber inden så skal i være opmærksom på at oph. kun forlænges til 3 mdr før passet udløber. Så her vil det være en god ide evt at overveje at forlænge passet inden hvis dette er muligt, ellers skal i bare søge forlængelse lidt hurtiger.

Hvis oph udløber inden svar må de kone gerne forsætte med at gå i skole eller arbejde eller hvad hun nu er i gang med. hun må bare ikke udrejse dk uden at have fået en tilbagerejse tilladelse.

fundiver199

Re: spørgsmål vedr. forlængelse af opholdstilladelse

Indlæg af fundiver199 » 08.02.2012 18:02:29

1) Når din kone skal søge om forlængelse af sin opholdstilladelse, så skal hun selvfølgelig have et pas, der er gyldigt i mindst lige så lang tid, som der søges om forlængelse for. Så hvis passet er tæt på at udløbe, så skal det fornyes først.

2) Så skal din kone bruge en tilbagerejsetilladelse, hvis hun ønsker at foretage en eller flere udlandsrejser. Ellers har det ikke nogen konsekvenser.

3) De første 4 år, hun bor i Danmark, kan der gives opholdstilladelse for op til 2 år ad gangen. Herefter kan der gives op til 4 år ad gangen, og når hun har boet her i 8 år, kan der gives op til 5 år ad gangen. Hvis hun på et tidspunkt søger om og opnår permanent opholdstilladelse, skal hun selvfølgelig ikke længere søge om forlængelser.

Besvar