Arbejdsforsikring ? Ved visumansoegning

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
tyrkietpigen

Arbejdsforsikring ? Ved visumansoegning

Indlæg af tyrkietpigen » 13.01.2012 21:05:10

Hej.
Jeg har brug for svar paa et spg.:
Skal min Tyrkiske forlovede have Arbejdsforsikring for at kunne faa visum til Danmark ? Han har haft visum (28september - 26december 2011) hvor vı soegte mens han havde arbejdsforsıkrıng.
Men naar jeg soeger paa reglerne paa www.nyidanmark.dk er den eneste forsikring jeg kan se der er paakraevet, rejseforsikringen.

Derudover vil jeg gerne hoere om der er nogen der kender til proceduren naar man ansoeger om visum for anden gang , om det gaar nemmere ?
Foerste gang rıngede de fra ambassaden ı tyrkıet at de manglede det samme papır flere gange, men visummet gik igennem.

Haaber nogen kan hjaelpe.

Karakus

Re: Arbejdsforsikring ? Ved visumansoegning

Indlæg af Karakus » 13.01.2012 22:34:26

Hej :)

Min kæreste der også er tyrker har aldrig haft en "arbejdsforsikring", men udelukkende en "sygeforsikring" på sit arbejde, hvilket er den han har vist når han har søgt visum. Om disse to forsikringer afspejler det samme aner jeg intet om. Dog har han selvfølgelig købet en "rejsesygeforsikring" også tiL Schengen.

Min kæreste var på besøg i sommeren 2011, og vi har nu søgt visum anden gang. Han søgte på ambassaden tilbage i december og ambassaden var tre dage om at afgøre hans ansøgning anden gang, og han fik visum. Jeg venter bare på at han ankommer :) Så jo, det burde gå hurtigt anden gang!

Angående telefonopringning, da har jeg ikke været ude for at de manglede papirer. Men de ringede til mig anden gang også for at tjekke op - her var det generelle spørgsmål omkring hans tidligere visum, om han havde besøgt mig før, hvornår og hvor lang tid. Meget søde at snakke med!

Krydser fingre for jer.

Besvar