Sig mig engang, er alle politikere, fra højre til venstre, ramt af en hjerneblødning?
Ikke den store forskel?
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2012/01/12/214652.htm
Er alle politikere ramt af en hjerneblødning?
-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
Re: Er alle politikere ramt af en hjerneblødning?
Jeg tror de er nødt til at lempe reglerne gradvist, og derfor lægger de ud med pointsystemet. Jeg er ret sikker på, at der kommer flere lempelser senere, således at forskellen faktisk bliver tydelig mellem blokkene.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser
-
fundiver199
Re: Er alle politikere ramt af en hjerneblødning?
Jeg er heller ikke enig i, at der "ikke er den store forskel". De FS-regler, som vi havde frem til slutningen af 2010, og formentlig snart får igen, kan efter min mening sammenlignes med at få amputeret det ene ben. Og dem, som vi har haft siden 1. juli 2011, kan sammenlignes med at få amputeret begge ben og den ene arm. Og så foretrækker jeg trods alt det første frem for det sidste.
Det er en stor lempelse af FS-reglerne, man nu laver, fordi det var en stor yderligere - og helt unødvendig - stramning, der blev lavet i juli 2011. Og vel at mærke en stramning, som vi slet ikke har set konsekvenserne af endnu, fordi sagsbehandlingstiden med indvandringsprøve og hele baduljen er op imod ½ år. Så det er først nu, at der for alvor begynder at blive givet tilladelser til dem, der har søgt efter de nuværende regler.
Det er en stor lempelse af FS-reglerne, man nu laver, fordi det var en stor yderligere - og helt unødvendig - stramning, der blev lavet i juli 2011. Og vel at mærke en stramning, som vi slet ikke har set konsekvenserne af endnu, fordi sagsbehandlingstiden med indvandringsprøve og hele baduljen er op imod ½ år. Så det er først nu, at der for alvor begynder at blive givet tilladelser til dem, der har søgt efter de nuværende regler.