????? Mellemlanding i Dubai? Visum??

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Joy

????? Mellemlanding i Dubai? Visum??

Indlæg af Joy » 06.01.2012 10:57:26

Hejsa,
Jeg har brug for et meget hurtig svar da jeg tager afsted på ferie i filippinerne imorgen. :D

Det er sådan er jeg og min mand skal rejse til Filippinerne og vi mellemlander i Dubai (vore fly-selskab er Emirates Airlines) og har derfor brug for at vide om jeg (dansk pas) og min mand (filippinsk pas), skal have visum til indrejse i Dubai :? ?? Vi skal være der i ca 6 timer i lufthavnen og derefter flyver vi videre til Manila. Min mand har midlertidig opholdstilladelse i DK, er det nok at vise det i paskontrollen??

Hilsen
Joy

FinnDK

Re: ????? Mellemlanding i Dubai? Visum??

Indlæg af FinnDK » 06.01.2012 11:16:20

Hej.

If being in transit inside the Terminal between two Emirates operated flights UAE visa is not required for anyone.

ps.

Min kone og jeg togvia bkk-dubai-cph.
Fik nedenstående svar fra Emirates:

"If being in transit inside the Terminal 3 between two Emirates operated flights UAE visa is not required for anyone.
To be allowed to border the flight she needs a valid visa for the destination country Denmark."

:/kan selvfølgelig være forskelligt i nogen lande
FinnDK Indlæg: 13Tilmeldt: 04.05.2011 13:50:01

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 06.01.2012 11:25:58

http://www.uae-embassy.ae/Embassies/de/Content/826

Teksten på hjemmesiden for De Forenede Arabiske Emiraters ambassade i Tyskland synes at bekræfte, hvad FinnDK skriver. Der står således ikke noget om lufthavnstransitvisum. Og når der ikke står noget om det, så er det nok fordi, en sådan ordning slet ikke bruges.

Det er vel også kun noget, man gør i de lande, hvor man er særligt bekymrede for, at rejsende vil "hoppe af" og enten søge om asyl eller bliver illegale indvandrere. Og selv i de lande er det normalt kun over for udvalgte nationaliteter, at man stiller et sådant krav, der jo alt andet lige må siges at være yderst bureaukratisk og stærkt hæmmende for markedsandelen for de flyselskaber, der anvender den pågældende lufthavn som "hub".

Det skal dog nævnes, at Stortritannien er blevet helt hysteriske med det her, og i USA kræves ikke lufthavnstransitvisum men et andet stykke papir af alle, der rejser i transit via en amerikansk lufthavn og dermed også af danske statsborgere.

Så ved transit via UK eller USA skal man absolut være opmærksom på det her. Men ellers er det som hovedregel nok ikke noget, man behøver at bekymre sig særligt om. Og da slet ikke, når man ikke kommer fra et asylland som f.eks. Irak eller Somalia.

Joy

Indlæg af Joy » 06.01.2012 14:41:59

Hejsa,

Tak for det hurtig svar. Det ser åbenbart ud til at vi ikke har behov for lufthavntransitvisum, når man mellemlander i Dubai dvs fra københavn-Dubai- Manila og omvendt. Men hvad så med tilbagevejen altså når vi skal hjem ad?

FinnDK, jeg forstår ikke helt med hvad det vil sige som du har skrevet ned:
"If being in transit inside the Terminal 3 between two Emirates operated flights UAE visa is not required for anyone.
To be allowed to border the flight she needs a valid visa for the destination country Denmark."

Vil det sige at sålænge man befinder sig inde i terminal 3 i UAE og man skal boarde på fly behøver man ikke noget transitvisum? Har jeg forstået mig ret??

Hilsen
Joy

FinnDK

Indlæg af FinnDK » 06.01.2012 15:38:23

Ja.
i behøver ikke visum ved mellemlandinger i Dubai, når i ikke forlader lufthavnen.

God tur

Joy

Indlæg af Joy » 06.01.2012 16:30:28

FinnDK, tak for svaret. Så der ikke noget at været bekymret.
Glæder os rigtig meget til at komme afsted imorgen

Rigtig go dag til jer alle!!! :D

Besvar