Hejsa,
Min kone har lige været til indvandringsprøven, og hun mener selv at det gik godt!
Vi spurgte de ansatte på stedet om de vidste hvornår prøven ville blive fjernet, men ingen havde hørt noget, så umiddelbart ser det ud til at der kan gå en rum tid, desværre!
Jeg ved godt at den nye regering vil fremstille sit lovforslag i slutningen af januar, men det virker lidt som om at de ikke har specielt travlt med at gøre det nemmere for folk at få Deres kære til landet.
Nu er vi snart igennem denne svære process det har været at få min datter og kone hertil, og jeg håber for alle der står i samme situation, at de nye regler snart vil blive virkelighed!
God jul til jer alle!
Mvh. Lange
Indvandringsprøven.
-
fundiver199
Re: Indvandringsprøven.
Det håber jeg også. Men regeringen har altså kun siddet i 2½ måned, så så langsomt synes jeg heller ikke, man kan sige, at det er gået. Og i øvrigt træder den første lempelse i kraft allerede 1. januar, idet ansøgningsgebyrene fjernes.
Jeg ved godt, at det er hårdt for folk at vente, men personligt må jeg nu også sige, at jeg hellere ser, at regeringen laver en mere omfattende revision af reglerne, der går lidt ud over de ting, der er beskrevet i regeringsgrundlaget, end at de gennemfører ændringerne lynhurtigt.
Jeg tror ikke, at det er realistisk, at der kommer mere end en ændring i ægtefællesammenføringsreglerne i denne valgperiode. Så set med de mere overordnede briller på, så er det nu, der skal kæmpes for, at revisionen af reglerne bliver så omfattende som overhovedet muligt. Og ikke at ændringen skal hastes igennem Folketinget meget hurtigt.
Hurtig lovgivning betyder således, at der ikke er tid til at overveje noget som helst. Og er dermed den sikre vej til, at der bliver ændret på de ting, som er allerede er taget stilling til i regeringsgrundlaget, og kun dem.
Jeg ved godt, at det er hårdt for folk at vente, men personligt må jeg nu også sige, at jeg hellere ser, at regeringen laver en mere omfattende revision af reglerne, der går lidt ud over de ting, der er beskrevet i regeringsgrundlaget, end at de gennemfører ændringerne lynhurtigt.
Jeg tror ikke, at det er realistisk, at der kommer mere end en ændring i ægtefællesammenføringsreglerne i denne valgperiode. Så set med de mere overordnede briller på, så er det nu, der skal kæmpes for, at revisionen af reglerne bliver så omfattende som overhovedet muligt. Og ikke at ændringen skal hastes igennem Folketinget meget hurtigt.
Hurtig lovgivning betyder således, at der ikke er tid til at overveje noget som helst. Og er dermed den sikre vej til, at der bliver ændret på de ting, som er allerede er taget stilling til i regeringsgrundlaget, og kun dem.