Jeg skal snart flytte til Sverige og lave FS efter EU regler. Jeg har konen og datteren på 6 mdr., som stadig er hjemlandet.
Jeg vil første flytte til Malmø og bor sammen med en bekendt og bagefter vil fremleje en lejlighed. Så jeg skal lave turistvisum for min kone og datter fra Sverige. Og til sidst laver FS efter EU regler.
Jeg vil udnytte den fri bevægelighed og ønsker at tage tilbage til Danmark, og vi vil gerne reelt bo i Malmø og ikke have proformaadresse.
Jeg ved at EU regler om fri bevægelighed indeholder ikke noget boligkrav. Men jeg har læst fra "Nyidanmark":
Herudover opfylder en dansk statsborger, som har haft fremlejet et værelse eller har været tilflyttet en c/o adresse hos slægtninge eller bekendte for en kortvarig periode, som udgangspunkt ikke kravet om at have etableret et reelt og faktisk ophold i et andet EU/EØS-land.
Til forskel herfra opfylder en dansk statsborger, som har haft et længerevarende ophold i en lejelejlighed på grundlag en tidsubegrænset lejekontrakt eller i en bolig, som pågældende har købt, umiddelbart kravet om etablering af et reelt og faktisk ophold.
1) Kan nogen give en mere uddybende forklaring? Fordi jeg skal snart flytte og fremleje en lejlejhed i Malmø.
2) Er der noget problem, hvis jeg flytter tilbage Danmark?
Jeg har et job i København, min løn er omk. 12.000 dkk, men jeg har en sparbeløbet på omk. 130000 dkk.
3) Er det nok for min økonomi, hvis jeg fx. fremviser min selvforsørgelse over for min familie?
Mange tak på forhånd
MVH
Mini