Nogen der kender mere til proceduren? Hun sagde fra kommunen, at hvis vi var hurtige til, at fremskaffe papirene, så kunne vi godt nå, at få tingene kørt igennem, så vi kan blive gift mellem jul og nytår.
~Karina
Kommunen her, var ret klar i svarene...Min kæreste skal fremskaffe et non-marriage certificate, og herpå, skal det fremgå, at min kæreste er den, som han udgiver sig for. Som bevis for det, vil vi vedlægge kopi af hans fødselsattest. Derudover medsendes kopi af visum og pas + blanketterne på nettet: "Erklæring om kendskab til udlændingelovens regler om ægtefællesammenføring" samt ægteskabserklæring.closed1 skrev:hvis du går ned på dit lokale borgerservice og spørger dem hvordan de gerne gerne vil have dokumenterne , så får du det bedste svar . Det er lidt forskelligt hvordan kommunerne ser på tingene.
Det synes jeg bestemt, at du skal overlade det til din mand selv at finde ud af. Han må siges at have langt bedre forudsætninger for at finde ud af, hvordan administrative procedurer er i hans eget land, end vi andre har det som danskere.K-india skrev:Mit spørgsmål er mere; hvordan er proceduren i Indien, altså hvor besværligt er det; hvor mange instanser skal han omkring og hvem...
I know, men vi vil jo bare gerne være sikre på, tidsfristen taget i betragtning, at han får gjort det rigtigt, og at papirene har være igennem hvor de nu skal. Vi har jo ikke prøvet de førfundiver199 skrev:Det synes jeg bestemt, at du skal overlade det til din mand selv at finde ud af. Han må siges at have langt bedre forudsætninger for at finde ud af, hvordan administrative procedurer er i hans eget land, end vi andre har det som danskere.K-india skrev:Mit spørgsmål er mere; hvordan er proceduren i Indien, altså hvor besværligt er det; hvor mange instanser skal han omkring og hvem...
Du skal også passe på, at du ikke tager alt ansvar fra ham og gør ham til et hjælpeløst lille barn
Din mand skal finde frem til hvem (officiel myndighed) der i hans hjemland kan udfærdige det der i DK svarer til en civilstandsattest.K-india skrev:Vi er kommet så langt, at vi kan forstå, at Indien er en del af Apostillen, hvilket skulle lette arbejdet