Hej,
Jeg har i et tidligere indlæg forstået at vi kan ændre min kones opholdsgrundlag fra de europæiske regler til de danske familiesammenførings-regler. Spørgsmålet er om det kan lade sig gøre hvis jeg som dansk statsborger er under 24 år, og selvom hun vel at mærke kan opfylde de point krav der kræves? Det skal lige nævnes at hun er over 24.
Jeg tænker også specielt på hvordan situationen vil se ud hvis vi får nye regler med den nye regering.
Mange tak på forhånd!
Ændring af ophold ved danske regler
-
fundiver199
Re: Ændring af ophold ved danske regler
Det kan I for så vidt godt, men spørgsmålet er, om det kan svare sig? Hvad er det, I gerne vil opnå?
Vi vil gerne kunne få SU begge to.
Hvordan kan det være at det kan lade sig gøre? Hvor blev 24-års reglen så af?
Vil også gerne høre om du har nogen ide om hvornår reglerne kan ændres, så vi ikke behøver betale de store summer penge for at få ændret opholdsgrundlaget?
Tusind tak for hjælpen!
Hvordan kan det være at det kan lade sig gøre? Hvor blev 24-års reglen så af?
Vil også gerne høre om du har nogen ide om hvornår reglerne kan ændres, så vi ikke behøver betale de store summer penge for at få ændret opholdsgrundlaget?
Tusind tak for hjælpen!
-
fundiver199
Din kone kan under alle omstændigheder på SU, når I har boet sammen i Danmark i 2 år. Regeringen planlægger at fjerne pointsystemet og genindføre 24-års reglen. Så hvis I overhovedet skal skifte, så skal det vel være inden, at det sker. Det betyder så også, at I skal betale 7.775 i ansøgningsgebyr og stille 100.000 i garanti. Og din kone skal til indvandringsprøve, hvilket koster yderligere 3.200 kroner.
Spørgsmålet er, om det overhovedet kan svare sig alle udgifterne og al besværet taget i betragtning?
Spørgsmålet er, om det overhovedet kan svare sig alle udgifterne og al besværet taget i betragtning?