Kære alle
Jeg skal giftes med en amerikansk pige. Jeg har haft L-1 visum i USA i 3 år og hun er amerikansk statsborger. Vi har boet sammen i 3 år. Om et år overvejer vi at flytte til DK. Hun har en BA i journalistik.
1. Er det dumt at blive gift i USA, hvis vi skal bo i DK i fremtiden eller er det ligegyldigt?
2. Hvor lang tid tager det ca. at søge/få opholdstilladelse i DK, hvis man er gift?
På forhånd tak!
Andreas
Bedst at blive gift i USA eller DK?
Re: Bedst at blive gift i USA eller DK?
Det er da bedst at blive gift der hvor man har lyst til det. I forhold til familiesammenføring er det ligemeget hvor man er gift .
Det tager jo ikke ret lang tid at søge om opholdstilladelse , men længere tid at få det.
Prøv at læse jeg vil .... familie sammenføres .
Ellers prøv at se i forum der er andre der har samme " problem" .
Der er også nyidanmark.dk
en mulighed er også først at tage bopæl i et andet eu land i ca 10 uger før i flytter til dk . Se jeg vil flytte til sverige / eu land.
Det tager jo ikke ret lang tid at søge om opholdstilladelse , men længere tid at få det.
Prøv at læse jeg vil .... familie sammenføres .
Ellers prøv at se i forum der er andre der har samme " problem" .
Der er også nyidanmark.dk
en mulighed er også først at tage bopæl i et andet eu land i ca 10 uger før i flytter til dk . Se jeg vil flytte til sverige / eu land.
-
DanishmanInNewYork
Tak for hurtigt svar!
Det er godt at høre, at stedet ikke betyder det store, for vi vil nemlig helst giftes et helt 3. sted (i Sydafrika).
Tak for hjælpen!
Andreas
Det er godt at høre, at stedet ikke betyder det store, for vi vil nemlig helst giftes et helt 3. sted (i Sydafrika).
Tak for hjælpen!
Andreas
-
solskinsglad
I princippet betyder det ikke så meget, så længe man bare sørger for at have alle nødvendige oversættelser og legalisationer med det samme, så man ikke skal tilbage efter dem.DanishmanInNewYork skrev:Tak for hurtigt svar!
Tak for hjælpen!
Andreas
Et irritationsmoment (problem?) kan dog opstå, hvis man nu nogle år efter skulle få brug for en nyudstedt vielsesattest og ikke bor i det land, hvor man blev viet. Danmark kan fx ikke udstede bevis for ægteskabet, selvom begge parter er lovligt bosiddende i Danmark, hvis ikke ægteskabet blev indgået her. En sikkert for de flestes vedkommende irrelevant overvejelse, men alligevel værd at nævne.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Noget, du skal være opmærksom på er, at når du (manden) i øjeblikket er bosiddende på 3. år i USA, og ikke påregner at flytte til DK umiddelbart efter brylluppet (?) så vi du i flg. dansk international privatret blive anset for at have domicil der, og derfor vil I som ægtepar i hht. dansk ret blive anset for at have den formueordning, som gælder i den stat, du er bosiddende i.
Det er noget, der ikke vil have særlig betydning UNDER jeres ægteskab, men vil få betydning når jeres ægteskab bliver opløst ved skilsmisse eller senest ved død.
Da I åbenbart overvejer at jeres fremtid skal foregå i DK, er det bedst at overveje, hvad betydning det kan have for jer, og om I i den anledning skal lave ægtepagt. Det gælder forøvrigt OGSÅ, hvis I umiddelbart efter brylluppet bosætter jer i DK, da I jo så vil få den danske - og for din forlovede ukendte - formueordning, og det kan måske komme som en ubehagelig overraskelse for hende.
Det er noget, der ikke vil have særlig betydning UNDER jeres ægteskab, men vil få betydning når jeres ægteskab bliver opløst ved skilsmisse eller senest ved død.
Da I åbenbart overvejer at jeres fremtid skal foregå i DK, er det bedst at overveje, hvad betydning det kan have for jer, og om I i den anledning skal lave ægtepagt. Det gælder forøvrigt OGSÅ, hvis I umiddelbart efter brylluppet bosætter jer i DK, da I jo så vil få den danske - og for din forlovede ukendte - formueordning, og det kan måske komme som en ubehagelig overraskelse for hende.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG