halloi
kan man gifts hos en Imam i Norge , med en der ikke har hverken opoldtilladelse og ikke er lovligt ophold i Norge.
grunden til pigen som ikke er lovligt ophold i Norge er, at hun er asylansøger og har fået 5 gang afslag og samtidig Norge vil ikke sende hende hjem før hun selv skriver under på at det er iorden at blive sendt hjem . hun vil gifts med min fætter hos en imam i Norge. kan de??? de skal gifts før de vil søge om FS
gift hos imam
Re: gift hos imam
Danmark kræver lovligt ophold ved indgåelse af ægteskab. Sverige gør ikke.
Jeg kender ikke reglerne i Norge - men det er der sikkert andre som gør.
Når man taler om at blive gift af en Imam er det vigtigt at vide, at ikke alle vielser foretaget af en imam er retsgyldige.
Min mand og jeg er gift af en Imam uden vielsesbemyndigelse. Dette ægteskab er indgået på grund af min mands muslimske tro. Det har ingen betydning i forhold til lovgivning m.m., da det ikke er et retsgyldigt ægteskab.
Såfremt ægteskabet skal være retsgyldig skal man være sikker på, at imamen har vielsesbemyndigelse fra Kirkeministeriet.
Jeg ønsker jer held og lykke
Gitte
Jeg kender ikke reglerne i Norge - men det er der sikkert andre som gør.
Når man taler om at blive gift af en Imam er det vigtigt at vide, at ikke alle vielser foretaget af en imam er retsgyldige.
Min mand og jeg er gift af en Imam uden vielsesbemyndigelse. Dette ægteskab er indgået på grund af min mands muslimske tro. Det har ingen betydning i forhold til lovgivning m.m., da det ikke er et retsgyldigt ægteskab.
Såfremt ægteskabet skal være retsgyldig skal man være sikker på, at imamen har vielsesbemyndigelse fra Kirkeministeriet.
Jeg ønsker jer held og lykke
Gitte
-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
Re: gift hos imam
For spørgsmål om norske forhold, kan der henvises til den norske forening "Grenseløs Kjærlighet", som er en søsterorganisation til ÆUG. Deres forum har denne adresse:
http://siteground223.com/~grenselo/foru ... f895ea6552
http://siteground223.com/~grenselo/foru ... f895ea6552
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser