Hvor lang tid skal vi have vaeret gift?
Hvor lang tid skal vi have vaeret gift?
Hej
Jeg er dansk (25 aar) og min kaereste er chilensk (31 aar) . Min kaereste har opholdstilladelse i spanien hvor han har boet i 5 aar og jeg er studerende i Zaragoza hvor vi bor og er registreret sammen.
Vi er ved at forberede at blive gift, da jeg skal goere mit studie faerdig i DK og derfor vil til dk sammen til februar ( efter EU-reglerne. Jeg ved, at vi skal have boet sammen i min 8-10 uger paa "lovlig vis" og alt det der, men;
¿Hvor lang tid skal vi have vaeret gift inden vi kan soege tilbage?
¿Er der en minimums tidsbegraensning for det???
¿Er det korrekt, at man kan blive gift hvor man vil, i hvert fald i EU som EU borger, uden at skulle have permanent adresse i den kommune/by?
¿Kan vi evt "noejes med" registreret parforhold, eller vil det goere hele processen nemmere hvis vi er gift naar vi skal soege tilbage til DK?
Haaber I kan hjaelpe os med svar.
Venlig hilsen
L&R
Jeg er dansk (25 aar) og min kaereste er chilensk (31 aar) . Min kaereste har opholdstilladelse i spanien hvor han har boet i 5 aar og jeg er studerende i Zaragoza hvor vi bor og er registreret sammen.
Vi er ved at forberede at blive gift, da jeg skal goere mit studie faerdig i DK og derfor vil til dk sammen til februar ( efter EU-reglerne. Jeg ved, at vi skal have boet sammen i min 8-10 uger paa "lovlig vis" og alt det der, men;
¿Hvor lang tid skal vi have vaeret gift inden vi kan soege tilbage?
¿Er der en minimums tidsbegraensning for det???
¿Er det korrekt, at man kan blive gift hvor man vil, i hvert fald i EU som EU borger, uden at skulle have permanent adresse i den kommune/by?
¿Kan vi evt "noejes med" registreret parforhold, eller vil det goere hele processen nemmere hvis vi er gift naar vi skal soege tilbage til DK?
Haaber I kan hjaelpe os med svar.
Venlig hilsen
L&R
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Hvor lang tid skal vi have vaeret gift?