Lejlighed i dk mens man bori Sverige??
Lejlighed i dk mens man bori Sverige??
Hej alle.. Nu har manden og jeg været i Se i en længere periode og vi blir indtil han får et pas, spørgsmålet er dog således: vi har været skrevet op til lejlighed i dk( rækkehus) hvor der er op til 15 års ventetid.. Vi har nu fået et tilbud på et rækkehus.. Vi tænkte på at tage imod den og lade min søster bo der indtil vi selv flytter tilbage til dk.. Men vil det have nogen indflydelse på o min mand kan få et svensk pas når vi kommer så langt vi er bre bange for at miste muligheden for det rækkehus vis vi siger nej til den..
-
fundiver199
Re: Lejlighed i dk mens man bori Sverige??
Hvis det er en almennyttig bolig, så vil der også være bopælspligt i den. Dvs. I må enten tage imod og flytte ind i den, eller sige nej tak. I har ikke lov til at tage imod den og "lade nogle andre bo i den". Svindel med en almennyttig bolig i Danmark har dog naturligvis ingen betydning for, om din mand kan blive svensk statsborger, med mindre forholdet er så alvorligt, at det hører under straffeloven og giver din mand en fængselsstraf.
Hører det under svindel hvis vi tager imod den men ik selv bor der?? For vi er ik interesseret i at skabe Problemer for os selv.. Hvavil konsekvensen være visvi tager imod den men beholder vores svenske adresse og stadig bor i Sverige??
-
fundiver199
Hvis man får tildelt en lejlighed i et almennyttigt boligselskab, så er det selvfølgelig med det formål, at man selv skal bo der. Man kan ikke bare overdrage sin "plads" på ventelisten til nogle andre, og man kan heller ikke få lov til at fremleje til andre andet end under nogle særlige omstændigheder.
Jeres eneste mulighed ville derfor være at lade som om, I var flyttet ind, og lave en sort fremleje. Og ja: Det er klart ulovligt.
Jeres eneste mulighed ville derfor være at lade som om, I var flyttet ind, og lave en sort fremleje. Og ja: Det er klart ulovligt.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
fundivers svar er nu ikke helt korrekt - man har lov til at fremleje under visse betingelser, hvilket jo netop er at "lade nogle andre bo i den", og ikke har noget med svindel at gøre. Man skal blot følge de regler, som kan læses her:
http://www.kab-bolig.dk/Default.aspx?ID=81
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... ?id=131954
Du opfylder jo fsv en af de betingelser for at fremleje: at være midlertidigt i udlandet. Spørgsmålet er så, om du kan få lov til at fremleje uden at have boet i lejligheden selv først. Det kan du kun finde ud af ved at spørge udlejer. Og under ingen omstændigheder kan fremlejen vare mere end 2 år.
http://www.kab-bolig.dk/Default.aspx?ID=81
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... ?id=131954
Du opfylder jo fsv en af de betingelser for at fremleje: at være midlertidigt i udlandet. Spørgsmålet er så, om du kan få lov til at fremleje uden at have boet i lejligheden selv først. Det kan du kun finde ud af ved at spørge udlejer. Og under ingen omstændigheder kan fremlejen vare mere end 2 år.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
fundiver199
Jeg finder det meget tvivlsomt, om det kan betegnes som et "midlertidigt udlandsophold", at man er flyttet til udlandet men har tænkt sig at flytte tilbage til Danmark på et ikke nærmere fastlagt tidspunkt i fremtiden. Med "midlertidigt udlandsophold" tænkes der givetvis snarere på ting som en udstationering, et studieophold eller en dannelsesrejse, hvor der på forhånd er sat et sluttidspunkt på.
Jeg finder det endvidere meget tvivlsomt, om man kan få lov til at fremleje en bolig uden først at have boet i den selv.
Med som mh skriver: Man må undersøge hos det konkrete boligselskab, hvordan netop deres regler for fremleje er.
Jeg finder det endvidere meget tvivlsomt, om man kan få lov til at fremleje en bolig uden først at have boet i den selv.
Med som mh skriver: Man må undersøge hos det konkrete boligselskab, hvordan netop deres regler for fremleje er.