Hvor er Pia dum at høre på!

Her kan du dele links til interessante sider eller artikler med andre brugere.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Hvor er Pia dum at høre på!

Indlæg af mh1 » 14.09.2011 18:31:48

Hun ligner en hund, der har fået skæld-ud - det skyldes vel, at hun har indset, at uanset hvad, så er DF's storhedstid forbi (håber jeg da!).
mh
Rådgiver for ÆUG

DBS

Indlæg af DBS » 14.09.2011 18:48:16

Tror det er et lidt ældre indslag, der står det er uploadet 14/11/2010, desuden står de og siger, at pointsystemet ikke er indført endnu !

Og den hund bliver aldrig stueren :mrgreen:

mvh DBS

Tanja72

Indlæg af Tanja72 » 14.09.2011 19:48:29

DBS skrev:Tror det er et lidt ældre indslag, der står det er uploadet 14/11/2010, desuden står de og siger, at pointsystemet ikke er indført endnu !

Og den hund bliver aldrig stueren :mrgreen:

mvh DBS
Ha ha ha, ja det må jeg nok sige, der er anden en hvor Helle også sætter hende på plads. http://www.youtube.com/watch?v=m-YkO23g ... re=related

Den er også lidt gammel, men det er alligevel sjovt at se det. :D

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 15.09.2011 04:17:21

Jeg tror, at Venstre og Konservative skal være glade, hvis de taber valget i dag, således at dette makværk af en lovgivning, som de er ansvarlige for, kan blive afskaffet af nogle andre, inden de fulde konsekvenser af den begynder at fremgå af konkrete historier i medierne. Endnu er der jo nemlig ikke givet et eneste afslag pga. dette latterlige pointsystem, da det først gælder for ansøgninger afleveret efter 1. juli 2011, og sagsbehandlingstiden er 3 måneder for de fleste sager.

I øvrigt er også dette indslag et eksempel på, at Johanne Smidth-Nielsen er en fremragende politiker. Hun er en stor oratorisk begavelse, og i denne sag har hun jo også sagligt set fat i den lange ende. Det er således virkelig helt ufatteligt, at man kan kalde sig selv for en "borgerlig-liberal regering" og alligevel fremlægge lovforslag med et indhold som dette. Der er i den grad brug for en intern storvask i både Venstre og Konservative, men om et valgnederlag vil føre til, at den faktisk kommer, det har vi endnu til gode at se. Desværre har jeg indtryk af, at mange borgerlige stadig render rundt med skyklapper på og nægter at indse, hvad det faktisk er, de har været med til at lægge stemmer til.

Johanne burde have en stor politisk karriere foran sig. Men desværre betyder Enhedslistens opstillingsregler, at den næste valgperiode bliver hendes sidste i Folketinget i denne omgang. I hvert fald hvis hun fortsat vil stille op for det parti. Hvis SF igen fandt tilbage til sine rødder, kunne jeg dog også sagtens se hende som en fremtrædende kandidat for det parti.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 15.09.2011 06:44:42

I øvrigt var det også tankevækkende at se denne 10 måneder gamle TV-debat, da den bla. indeholder en debat om paraboler og arabiske TV-kanaler. Og dermed står den i dag tilbage som symbol på et 10-år, hvor Dansk Folkeparti i den grad har fået lov til at sætte den politiske dagsorden.

Udlændingepolitik og integration har ikke fyldt særligt meget i den nu overståede valgkamp. Og derfor har man jo næsten allerede glemt, hvilke oceaner af tid, vi de sidste 10-15 år har brugt på at diskutere parabolantenner og arabiske TV-kanaler og alt muligt andet ligegyldigt pjat i stedet for at diskutere ting, der faktisk betyder noget for det danske samfund.

Jeg håber virkelig, at denne valgkamp er et vendepunkt, og at udlændingepolitik og integration fremover vil fortsætte med at være nedtonet til det stemmeleje, hvor det hører hjemme.

BackpackM
Geografisk sted: Hillerød, DK

Indlæg af BackpackM » 15.09.2011 07:35:22

Det er således virkelig helt ufatteligt, at man kan kalde sig selv for en "borgerlig-liberal regering" og alligevel fremlægge lovforslag med et indhold som dette. Der er i den grad brug for en intern storvask i både Venstre og Konservative, men om et valgnederlag vil føre til, at den faktisk kommer, det har vi endnu til gode at se. Desværre har jeg indtryk af, at mange borgerlige stadig render rundt med skyklapper på og nægter at indse, hvad det faktisk er, de har været med til at lægge stemmer til.
Er selv en af de frafaldne, efter at have stemt konservativt samt enkelte gange venstre siden jeg fik valgret for 24 år siden. Årsagen til dette har primært været en stigende undren over, at vi under borgerlig-liberal regering har fået endnu flere tåbelige forbud og begrænsninger på individets selvbestemmelsesret. Makværks- og symbollovgivning i den bedste sendetid med ønske om at bestemme folks påklædning samt kriminalisere almindelige borgere med en foldkniv eller et multitool.

Og så har udlændingepolitiken været dråben, der fik bæret til at flyde over. For med hvilken begrundelse skal statsmagten bestemme hvem man gifter sig med? Efter selv at være røget i "fælden", har jeg med stor måben følt at jeg som almindelig frikadelledansker i bund og grund var en smule uønsket i mit eget land!

Og hele retorikken fra Pia Kjærsgaard, der reelt har været Danmarks politiske leder i 10 år er om noget rendyrket laveste fællesnævner. Et fremmedangst kolonihaveparti, der desværre nyder stor vælgertilslutning.

Tænkte en overgang på at stemme Liberal Alliance, men er lidt nervøs for om de vil sælge deres liberale principper for den første skattelettelse....? Så det bliver herfra en stemme på de Radikale. Tror at de vil sikre en midtsøgende politik på de fleste områder.

Jeg ønsker alle herinde et godt valg!

Mvh Michael

Besvar