Takket være denne her hjemmeside er jeg kommet rimelig langt. Men nu står jeg med en masse at tænke over/overveje. Jeg har svært ved at finde svar på det. Derfor skriver jeg nu og håber på svar.
Jeg flyttede til sverige (landskrona) d. 01-06-2011 og startede på arbejdet d. 01-07-2011. Den 10-08-2011 blev jeg viet i malmö. 1-2 dage efter søgte jeg om opholdstilladelse til min mand. (Det skal lige siges at jeg bor på en c/o adresse og arbejder i en butik som er eget af manden jeg bor ved.)
Jeg har bank-konto, id-kort, bus-kort(jojo), vielsesattest og svensk mobil nr. Min mand har kun svensk mobil nr. Derudover har jeg fakturaer over storbæltsbroen og lillebælt da jeg har været på besøg hos min familie. Og så nogle billeder som er taget i sverige.
Jeg har læst på forummet at man godt kan folkbogføres selvom man ikke har opholdskort. Men min mand er ikke folkbogført endnu fordi jeg tænkte at vi først kan gøre det når han har fået sit opholdskort. Men jeg ved at han ikke SKAL have boet med mig hele mit ophold i sverige. Men det har han. han blev bare ikk folkbogført. Jeg ved ikke om det er et minus at han ikk er folkbogført endnu mht. når vi skal søge i danmark?
For en uge siden fik min mand sit opholdskort i sverige
Nu er det så at jeg ikke kan tænke klart og søger hjælp herfra.
Jeg vil gerne tilbage til danmark. Kan jeg gøre det med det samme? En bekendt af min mand påstår at vi ikke kan vende tilbage nu, men først 3 måneder efter min mand har fået opholdskortet. Det synes jeg ikke at have læst nogen steder?
Jeg vil gerne stoppe på arbejdet d. 01-10-2011 selvom min arbejdskontrakt er skrevet til d. 01-01-2012. Og stadigvæk blive boende i sverige og så søge i danmark til oktober.
Jeg er bare nervøs for at det ikke er en god ide.
Hvad er bedst for mig at gøre? Sådan som min historie ser ud?
På forhånd tak.
Yoni