Hej,
Jeg sidder i en lidt dum situation, og jeg håber nogen kan hjælpe mig.
Min mand og jeg har søgt om familiesammenføring i Sverige via EU-reglerne. Vi sidder så i det problem nu, at jeg for laaang tid siden havde meldt mig til et semesters udveksling i Peru, hvor jeg derfor befinder mig nu, mens min mand er i Sverige og venter på en afgørelse. Vi havde egentligt håbet at denne ville falde før min afrejse, men vi har desværre stadigt intet hørt. Spørgsmålet lyder så; skal jeg nødvendigvis med til det møde, som man åbenbart skal til i forbindelse med ophold i Sverige? Og hvad omhandler dette møde. Vores økonomi hænger ikke helt sammen til, at jeg kan rejse hjem for at deltage i mødet?
Og HVIS vi får vores ophold, kan min mand så flyve til Peru og møde mig? Eller er det ikke tilladt at rejse med et opholdskort?
Håber der er nogle der har tid til at svare. Er helt i vildrede.
De bedste hilsner
Stina Sabally
Familiesammenføring via EU-reglerne i Sverige
-
Stina Sabally
-
fundiver199
Re: Familiesammenføring via EU-reglerne i Sverige
Forudsat at ingen af jer er væk fra Sverige i mere end 6 måneder, så er der ingen problemer i det beskrevne.
I bliver ikke nødvendigvis kaldt til noget møde på Migrationsverket. Hvis alle papirer er afleveret, og det ser fornuftigt ud, så går sagen almindeligvis glat igennem, og så er det bare et spørgsmål om at få tilsendt eller hentet opholdskortet og få din ægtefælle registreret på folkeregistret.
Og med et opholdskort kan din mand frit rejse ind og ud af Schengen.
Og med et opholdskort kan din mand frit rejse ind og ud af Schengen.
-
Stina Sabally
Tusind tak for svarene!!
Det har givet meget ro
Tak for hjælpen!
/Stina
Det har givet meget ro
Tak for hjælpen!
/Stina