Ægteskab med Kinesisk pige

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Rabbit

Ægteskab med Kinesisk pige

Indlæg af Rabbit » 05.08.2011 17:47:05

Hej ÆUG

Jeg har læst og læst og prøvet at finde hoved og hale i hvordan vi bliver gift og kan bo sammen.

Vi er begge over 24 år.
Jeg selv er studerende og mangler 1år af min master på cbs. Har en meget lille SU-gæld og bor til leje. Og pt. uden studie arbejde.
Hun er pt. aupair i DK og har en AP-degree i design. Som jeg har forstået er lidt lavere end en bachelor. Skal til at studere Dansk

Hun vil ikke være aupair længere og hvilket jeg godt kan forstå. Og har set på mulighederne for at studere i DK, men kan ikke få økonomisk støtte hjemme fra.
Så har nogen spørgsmål vedr. hvordan vores chancer er bedst for at komme til at bo i DK eller et andet land i EU for derved at tage tilbage og bo i DK.

Hvad svare en TOELF test til?
Svarer den til studieprøven (C 1) ? Så vi derved kan få 40 points her.

Hvis hun kommer ind på sin uddannelse kan hun ansøge om SU? Hvor store chancer er der for at få det?

Jeg har læst reglerne om både DK og EU sammenførelse, men hvilken en vil folk råde til? Hvis hun gerne vil studere, men vi bruger EU reglen så kan hun ikke få SU. Men med DK-reglen virker det som et meget bøvlet er og besværeligt maskinri at komme igennem.

Jeg (Vi) håber at I kan hjælpe os med at traffe den rigtige beslutning så vi kan være sammen.

Besvar