Jeg har i dag været på skatteverket for at folkebogføre mig, så jeg kan få mit svenske cpr nr.
Det eneste de ville se var min vielsesattest og mit pas, som de tog kopier af. De ville ikke se min lejekontrakt, hvilket undrer mig... Jeg fik afvide at det kunne tage op til 4 uger før jeg ville modtage mit svenske cpr nr.
Jeg har læst herinde at andre skulle vise adskillige dokumenter for at modtage deres svenske cpr nr. ???
Da jeg var på skatte verket fik jeg desuden udleveret 3 dokumenter, som jeg skulle udfylde: Dokumenterne med følgende overskrifter: "uppgifter i samband med flytning till Sverige", "För at rätt kunne bedömma om du ska vara folkbokförd i Sverige eller inte behöver Skatteverket svar på följande fragår" og "flytning till Sverige"
Personalet på Skatteverket fortaltemig derefter at de kun skulle bruge "flytning til Sverige", da resten af dokumenterne først var til senere.
Jeg er FORVIRRET! Og bange for om jeg har gjort det korrekt :S
Når jeg har modtaget mit svenske cpr. nr. hvad er så hurtigst:
- Vi søger om cpr nr ti min mand på migrationsverket og derfter søger vi om opholdstilladelse til min mand.
- Vi søger om opholdstilladelse til min mand på migrationsverket og derefter søger vi om cpr nr til min mand.
Svensk cpr nr.
Re: Svensk cpr nr.
Er der slet ikke nogen der kan hjælpe?
alog, jeg blev også kun bedt om at fremvise det samme og fik person nummer på under en uge. Så jeg ved ikke om det er rigtigt eller forkert, men det gav ikke mig problemer.
Softice, tak for svaret. Så håber jeg bare på at personnummeret snart kommer!