jeg skal invitere min kæreste fra uganda til danmark til september.. jeg ville høre hvad er chancerne for, at han får et visum, har hørt at det er meget svært for afrikanere at få dansk visum..?
han har en bacheloruddannelse og orden i økonomien.. og kan selv betale sin rejse..
og hvor lang tid tager det ca...?
kæreste visum fra uganda?
-
fundiver199
Re: kæreste visum fra uganda?
Hej og velkommen til forum. Du kan læse en masse om at søge visum og finde relevante links i denne tekst på ÆUG`s hjemmeside:
http://www.aegteskabudengraenser.dk/jegvil/visum
Uganda hører til i turistlandegruppen, hvor det som udgangspunkt er muligt at få visum til at besøge en kæreste, men der er visse betingelser, som skal være opfyldt, og som du kan læse om i ovenstående tekst. Bla. skal I have set hinanden inden for de sidste 12 måneder.
Sagsbehandlingstiden for visumansøgninger er højest 15 dage for ansøgninger, hvor visum udstedes af ambassaden, 30 dage for ansøgninger, hvor visum udstedes (eller afslåes) af Udlændingeservice og højest 60 dage i helt særlige tilfælde, hvor det er tidskrævende at indhente de nødvendige oplysninger.
http://www.aegteskabudengraenser.dk/jegvil/visum
Uganda hører til i turistlandegruppen, hvor det som udgangspunkt er muligt at få visum til at besøge en kæreste, men der er visse betingelser, som skal være opfyldt, og som du kan læse om i ovenstående tekst. Bla. skal I have set hinanden inden for de sidste 12 måneder.
Sagsbehandlingstiden for visumansøgninger er højest 15 dage for ansøgninger, hvor visum udstedes af ambassaden, 30 dage for ansøgninger, hvor visum udstedes (eller afslåes) af Udlændingeservice og højest 60 dage i helt særlige tilfælde, hvor det er tidskrævende at indhente de nødvendige oplysninger.
Og de 30 dage holder pt. ikke. Det har jeg fået oplyst af udlændingeservice for få dage siden. Så selvom der ikke mangler yderligere til sagen så er sagsbehandlingstiden 60 dage.
-
fundiver199
Hvilket så er klart ulovligt, men hvorfor er man ikke overrasket over at høre det?
Men i det mindste betyder visumkodekset fra 5. april 2010 da, at vi kom ned på 60 dage i stedet for de 5-6 måneder, som det ofte tog før. Skal så også siges, at det vel er absolut højsæson for visumansøgninger netop nu pga. sommerferien, så måske falder sagsbehandlingstiderne igen, når sommeren er forbi.
Men i det mindste betyder visumkodekset fra 5. april 2010 da, at vi kom ned på 60 dage i stedet for de 5-6 måneder, som det ofte tog før. Skal så også siges, at det vel er absolut højsæson for visumansøgninger netop nu pga. sommerferien, så måske falder sagsbehandlingstiderne igen, når sommeren er forbi.