Kan nogle bekræfte dette ??

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Michael_sara

Kan nogle bekræfte dette ??

Indlæg af Michael_sara » 20.06.2011 11:15:25

Hejsa forum.

Sara og jeg skal giftes her den 2-7 og det glæder vi os naturligvis til. På kommunen fortalte de imidlertidigt at når vi bliver gift så ændre vi sara opholds grundlag og skal så søge ny opholdstilladelse men synes det virker lidt mystisk da vi jo allerede er sammen og der intet ændre sig, ja altså ud over vi bliver gift. Er det korrekt eller ???. Hun har jo haft opholdstilladelse under EU reglen i et år, og jeg tænker hvis vi så skal søge, bliver det jo under dansk lovgivning ik ?.
Nå men jeg håber der måske er nogle der har prøvet det før eller ved om det er korrekt eller ej.

mvh

sara & michael

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Kan nogle bekræfte dette ??

Indlæg af mh1 » 20.06.2011 13:48:11

Uden at tjekke - jeg tror ganske bestemt, at det er noget forfærdeligt vrøvl de lukker ud på kommunen.

Sara må jo have fået 5-årigt opholdskort, og det bliver ikke pludselig ugyldigt fordi hun nu er BÅDE samlevende OG gift med dig.

Hvis I havde fået fs efter danske regler på grundlag af samliv ville det da HELLER ikke blive anderledes, fordi I blev gift. Den eneste forskel ville være ved forlængelse, hvor man så skulle skrive gift i stedet for samlevende.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar