Ægteskab i Sverige og efterfølgende FS

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
jaz

Ægteskab i Sverige og efterfølgende FS

Indlæg af jaz » 16.06.2011 13:31:35

Hej

Jeg har en række spørgsmål, som jeg håber, I kan hjælpe med at svare på.

Fakta:
- Jeg bor i Sverige, Malmø kommune, og arbejder i Danmark og er dansk statsborger.
- Har kæreste i Thailand, som har to børn. Hun har ikke tidligere været gift.
- Jeg er næsten skilt; afventer blot de sidste papirer.
- Vi er begge gamle nok :lol:

Ønsker:
- Jeg vil gerne have min kæreste og børn til Sverige på et Schengen Visa.
- Vi vil så giftes i Sverige.
- Efterfølgende ansøger i om FS. Dette bliver vel nødt til at være efter EU-reglerne når de befinder sig i Sverige når vi søger.

Spørgsmål:
- Er der specielle krav til Visa for børnene (min kæreste har tidligere fået Visum til DK 2 gange, så processen for hende kender vi :)
- Hvilke papirer skal min kæreste have med fra Thailand, for at vi kan blive gift i Sverige, eller vil de være enklere at blive gift i Danmark?
- Er det nok at papirerne er i original + oversat til engelsk, eller skal de også legaliseres i Thailand?
- Hvilke thailandske papirer skal vi har klar til FS, her tænker jeg specielt på børnene?
- Ser I nogen problemer i fremgangsmåden?
- Har I nogen erfaring med børnene, hvordan de kommer i gang i skolen. Her tænker jeg jo specielt på sproget, og om der er laves noget specielundervisning. Børnene er 6 og 7 år.
- Hvor lang til skal vi regne med der går, før vi kan få børnene i gang i skole m.v.?

På forhånd tak
J@z

Besvar