blandede oplevelser
blandede oplevelser
Er der andre her der har rigtige blandede oplevelser når man ringer til udlændingeservicen? Jeg har snakket med et par stykke som har været rigtig hjælpsomme og som har foreslået forskellige ansøgningsmuligheder, samt svaret på spørgsmål på en høflige, venlige og fyldestgørende måde. Andre gang snakker jeg med dem som siger bare kort "nej", "det kan du ikke", "hun er ikke til stede" fx, på en meget sure, næsten aggressive måde - uden selv at komme med ekstra information eller kommentarer eller foreslag. Hvilken betydning har "service" i deres navn?
-
- Indlæg: 10609
- Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: blandede oplevelser
Hvordan DU får svar kan nok afhænge af mange ting - såsom hvordan sagsbehandleren blev talt til af personen umiddelbart før dig, hvor lang tid der er gået siden han/hun sidst fik noget at spise/drikke, hvor tæt på lukketid det er og meget andet. De ER også kun mennesker, dem der arbejder i US
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Re: blandede oplevelser
Enig mh
men, mennesker er jo også i sig selv,forskelllige.
men, mennesker er jo også i sig selv,forskelllige.
-
- Indlæg: 15458
- Tilmeldt: 15.07.2008 15:58:34
Re: blandede oplevelser
Hvis man vil have en god behandling, når man ringer til nogen, så gælder det generelt om at forsøge at skabe en positiv kontakt med det samme. Det er noget med stemmeleje, høflig tiltaleform og så videre. Men som mh er inde på, så kan man også være uheldig at få en person i røret, der lige er blevet svinet til af en anden borger, og hvis tålmodighed måske derfor er brugt op.
Man kan også sende en email til US, hvis man har konkrete spørgsmål. Så kommer man helt ud over dette "personlige" præg med, om man nu lige kommer til at snakke med en "sur" eller "glad" medarbejder. Og medarbejderne kan svare på ens spørgsmål i ro og mag og har desuden tid til at undersøge ting, de evt. måtte være i tvivl om.
Jeg synes normalt, at US svarer både hurtigt og kvalificeret, når ÆUG sender dem spørgsmål pr. email. Men det kan da godt være, at vi får lidt positiv særbehandling, fordi vi er en organisation.
Man kan også sende en email til US, hvis man har konkrete spørgsmål. Så kommer man helt ud over dette "personlige" præg med, om man nu lige kommer til at snakke med en "sur" eller "glad" medarbejder. Og medarbejderne kan svare på ens spørgsmål i ro og mag og har desuden tid til at undersøge ting, de evt. måtte være i tvivl om.
Jeg synes normalt, at US svarer både hurtigt og kvalificeret, når ÆUG sender dem spørgsmål pr. email. Men det kan da godt være, at vi får lidt positiv særbehandling, fordi vi er en organisation.