hej med jer,
jeg har haft opholdstilladelse efter familiesammenføringsregler i snart 4 år, og min nuværende opholdstilladelse udløber d.19.06.11. Da vi ikke er kærester mere, havde jeg for 3 uger siden søgt opholdstilladelse på grundlag af Green Card, og den fik jeg denne uge. Opholdstilladelsem starter fra d.19.04 og 3 år frem.
Jeg vil gerne høre jer om:
1. skal jeg gøre noget for min nuværende opholdstilladelse på grundlag af familiesammenføring. Jeg regner ikke med at jeg skal forlænge den igen.
2. Jeg regner også med at når jeg har opholdstilladelse efter Green Card, så kan jeg flytte til en anden dansk by end den jeg nu bor sammen med min samlever, som jeg skulle bo sammen med ifg. regler for familiesammenføring.
Er der nogen, der kan svare ovenstående, eller er det en god ide, jeg selv ringer til U-service? Jeg ved ikke om det vil påvirke noget om min sag, hvis jeg selv ringe til dem.
På forhånd tak.
Mvh/ J
Fra FS til Green Card
-
fundiver199
Re: Fra FS til Green Card
Nej du behøver ikke at foretage dig noget ift. din gamle opholdstilladelse. Den kan du bare lade være med at søge forlænget, så udløber den jo helt af sig selv. Og ja du må naturligvis bo, hvor du vil.