Hej,
Jeg er en dansk mand på 46, som skal giftes med en Russisk pige på 36, og har på forhånd afskrevet mulighederne for at få hende hertil efter de Danske regler. Jeg overvejer (midlertidigt) at flytte til et andet EU land, for at få hende ind dér, såfremt det kan lette processen. Er der nogen her som ved, hvilke EU lande det evt. måtte være lettest at få hende til efter vi er gift? Jeg er villig til at flytte til hvilket som helst EU land for at dette kan opnåes.
På forhånd tak.
Venlig hilsen
xevia
Letteste EU land at indføre Russisk ægtefælle til
-
fundiver199
Re: Letteste EU land at indføre Russisk ægtefælle til
Reglerne er jo de samme over hele EU, så det kommer helt an på, hvor det er lettest for dig at finde en bolig, hvor du taler sproget, hvor det er lettest for dig at passe dit nuværende job eller alternativt finde et nyt job og så videre. Så det spørgsmål kan man ikke besvare generelt. Mange har dog dårlige erfaringer med udlændingekontoret i Flensburg, så lige netop det område, der hører under det kontor, bør man måske undgå, hvis man har andre muligheder.
Du kan læse om EU-reglerne under ”jeg vil… flytte til Sverige/EU-land” og ”jeg vil…. flytte tilbage til Danmark”.
Men noget andet er så, om det virkelig er så umuligt for jer at søge efter de danske regler, som du åbenbart tror. Det kan vi ikke sige noget om, med mindre du fortæller, hvilken del af disse regler, som det er, I mener ikke at kunne opfylde.
Du kan læse om EU-reglerne under ”jeg vil… flytte til Sverige/EU-land” og ”jeg vil…. flytte tilbage til Danmark”.
Men noget andet er så, om det virkelig er så umuligt for jer at søge efter de danske regler, som du åbenbart tror. Det kan vi ikke sige noget om, med mindre du fortæller, hvilken del af disse regler, som det er, I mener ikke at kunne opfylde.