Virksomhedspraktik

Her kan du skrive om/søge information om livet i Danmark, herunder Danskundervisning, Rettigheder i DK, Økonomi & Skat (Børnepenge, pension m.v.), Sygdom & dødsfald, Skilsmisse m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Maria1Kazmi

Virksomhedspraktik

Indlæg af Maria1Kazmi » 18.03.2011 18:41:35

Hej Alle jeg har lige et spg min mand kom til Dk for 8 mdr siden (familiesammenført efter danske regler) han har været jobløs siden han kom men nu har Jobcentret sagt at han kan komme i virksomhedspraktik men det bliver uden løn kan det passe ? så vidt jeg ved får man da løn under praktik som man får i løntilskudsjob har nogen erfaring med dette ? Hilsen Maria

Durmaz
Geografisk sted: storkøbenhavn

Re: Virksomhedspraktik

Indlæg af Durmaz » 18.03.2011 19:07:03

Nej man får ikke løn under en virksomhedpraktik. Jeg kender til flere der har været ude i det. det er en måde at komme igang på, lige at få snusset til hvad det vil sige at arbejde, og få en fod idenfor, samt at lære endnu mere dansk...

Jeg håber selv at min mand evt. kan komme i virksomhedspraktik blandet med danskskolen så hurtig som muligt...Så han bare kommer ud, og lære hvad det vil sige at arbejde i dk og så lære sproget.

Selvom man i den grad godt kan bruge lidt flere penge ( vi lever pt to voksne og et barn for 12-13000 pr mdr). Så må vi også være realistiske, jobbene er små for tiden, det er svært at finde selv de dårlige job.

Selv har vi overvejert at han evt. kan gå med reklamer eller aviser, det giver ikke meget men det er da et job :D og bare et par tusind om mdr er da også en form for penge

Hvad er ellers dine erfaringer med gladsaxe kommune Sådan fra start til nu

Besvar