Dobbelt adresse (i to lande)

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
solskinsglad

Dobbelt adresse (i to lande)

Indlæg af solskinsglad » 16.02.2011 19:57:53

Jeg ved ikke, om dette lige er forummet, men det er nok herinde der er størst sandsynlighed for, at en eller anden har stået i situationen.

Må man være registreret på en adresse i to lande? Altså må jeg være tilmeldt det danske folkeregister, efter at jeg har tilmeldt mig hos den tilsvarende myndighed i et andet EU-land?

Jeg tænker ikke på, om det er okay i forhold til at søge FS efter EU-regler ved hjemkomst, men blot om det er tilladt. De eneste regler, jeg finder på området, er, at jeg ikke behøver fra melde mig det danske folkeregister, hvis jeg forlader Dk mindre end 6 måneder, og at jeg SKAL tilmeldemig det spanske register, hvis jeg opholder mig mere end 90 måneder i Spanien.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Dobbelt adresse (i to lande)

Indlæg af mh1 » 16.02.2011 21:58:26

"Er opholdet i udlandet 6 måneder eller derunder, har du ret til fortsat at være registreret som boende på adressen, hvis du i hele perioden har fuld rådighed over din hidtidige bolig."

Du kan læse god information her: http://www.rudersdal.dk/Borgerservice_s ... andet.aspx
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar