Arbejde i udlandet

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Miss Fighter

Arbejde i udlandet

Indlæg af Miss Fighter » 21.12.2010 22:02:49

Hej alle,

Min mand er blevet Familiesammenført med mig for ca to år siden. Siden da har vi boet i DK, han har gået i sprogskole på fuldtid, og jeg har arbejdet på fuldtid.

Vores situation, er, at han skal arbejde i udlandet. Han har fået job for en dansk virksomhed i hans hjemland og vil blive ansat efter standarden derover. Kan man i dette tilfælde også søge om dispensation for bortfald af opholdsstilladelsen? Er der nogen af jer der har prøvet det før?

Min plan er, at jeg tager derover med ham. Så burde vi have opfyldt kravet med at bo sammen, men bare ikke i DK. Hvordan ser US på sådanne sager?

Vi vil blive rigtig ked af det, at skulle starte forfra igen, når vi efter nogle år skal tilbage til DK igen. Reglerne bliver strammere og strammere... Synes helt klart det er gået over gevind. Nok er nok!!

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Arbejde i udlandet

Indlæg af mh1 » 22.12.2010 07:30:53

Udstationering er oplagt et godt argument for at opholdstilladelse ikke skal inddrages, så søg endelig.

Reglerne kan være ændret drastisk om nogle år, men det er da også en oplagt mulighed at planlægge tilbagevenden via et andet EU-land. Der er jo god tid til planlægning og opsparing.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar