Min kæreste fra filipinerne er ved at indgive hendes ansøgning om turistvisum i Manila og der er vi faldet over 2 modstridende oplysninger:
På den norske hjemmeside (Norge repræsentere Danmark på Filipinerne) står der følgende:
New Travel Medical Insurance Requirement for Visas
On the 5 April 2010, the New Visa Code was implemented. Travel Medical Insurance must now be submitted with the application and is subject to a new validity requirement. Moreover, the Insurance must be bought from an Insurance Company that is accredited by the Schengen Group in Manila.
The applicant must ensure that the payment for the insurance will be reinbursed if a Visa is not granted.
Men hvis man ansøger får man et "coverletter" hvor der står:
I understand that if I am granted a visa; travel and health insurance must in some cases also be presented before I can travel, as explained at my local Norwegian Foreign Service Mission's website,
Hvordan skal jeg købe en forsikring når jeg ikke endnu ved om hun får et visum og hvis hun får et visum heller ikke ved hvilken periode den skal dække?????
Da jeg i sin tid fik min ex thai kone herop, skulle vi blot vise denne forsikring da hun hentede hendes pas med visummet, og vi derfor vidste hvornår hun skulle rejse....