Visa ansøgning fra ankara

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Miss Silver
Geografisk sted: Søborg

Visa ansøgning fra ankara

Indlæg af Miss Silver » 16.11.2010 15:41:45

hejsa har lige et spg.

Vi var på visa centeret i ankara torsdags med mandens papir, de har selvfølglig smidt hans arbejdspapir væk ( vi tjekkede inden han gik ind og det hele var der men en halvanden time efter var de væk ?) de er blevet efter sendt fredag og burde så være modtaget her mandag/tirsdag da de er sendt med hurtig post.

Nu bliver jeg jo lidt nervøs da ambasaden jo er lukket hele denne uge...tæller de 60 dage så fra næste uge af når de åbner igen. det er jo lige 10 dage ekstra.
Derudover hvordan ved vi om de overhovedet har modtaget dem ( min tillid til postvæsent er ret lille).

jeg har tjekket det VAT. Reg. NR. som vist er det vi kan spore ansøgningen på men den siger nummeret ikke ekisistere, kan det være fordi de endnu venter på de papir.

Derudover har min mand fortalt at han kun har skrevet sit navn på de papir som link til det er hans... er det nok, de er jo ikke videre meddeltsom på centeret tværtimod gør de alt for at gøre det så besværlig som muligt. Men nu bliver jeg i tvivlt kan det nu gøre at de ikke kan finde ud at at linke de fremsendte papir til ansøgingen...
De fortalte ham ikke engang om det VAT nummer. det var noget jeg selv fandt ud af ved lige at kikke bonnen derfra igennem.

Syntes faktisk det her er ret stressende, vi kan ikke komme i kontakt med dem. de tager sjældent tlf og så er der ovenikøber lukket de næste 4 dage..

Har lige et slut spg. vi havde købt en forsikring fra et godkendt frma, som galdt 10 dage før hans afrejse til en mdr efter. den blev afvist da de sagde den var ugyldig, da den skulle gælde fra selve afrejsedagen så han endte med at måtte købe den de tilbyder på visacenteret..I bund og grund var der bestemt forskelsbehandling afhængig hvem man er, vi var taget afsted med nogle andre som hvis sag var helt mangen til vores, samt ens da han arbejder samme sted som min mand. de har slet ikke skulle aflever den samme mængde papir fra hans arbejde som min mand skulle.

Vi havde derudover taget rigelige kopir af alt.... men stadig skulle det være deres egene kopir. det betyder at vi fra kun at skulle betale de 125 lira i gebyr endte med at skulle betale 250 lira... lig så lige forsikringen oveni. Hvad man ikke finder sig i, bare for at være sammen.

Besvar