at giftes med min filipinske kæreste i Danmark

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
misha

at giftes med min filipinske kæreste i Danmark

Indlæg af misha » 15.11.2010 23:39:43

hej, er der nogen der ved hvad for nogle papir skal man have for at giftes med en fra filippinnerne her i københavns kommune?
jeg ringede idag til borger service, men fik ikke rigtig meget oplysninger. derfor gik jeg videre på nettet til Familiestyrelsen osv. jeg fandt ud af, at borset fra Ægteskabserklæring skal vi også underskrive *Declaration pursuant to section 11b of the marriage act of awarness of the rules of the aliens act on reunification of spouses*. jeg forstår det sådan, at den udenlandske statsborger også skal fremskaffe en Civilstandsattest. dvs. minkæreste skal bede en af hans familie at fremskaffe sådan en, da han er her hos mig i øjeblikket på turist visum til starten af januar. ved i, om den civilstansattest skal legaliseres nogle steder i Manila inden den bliver sendt til Danmark? jeg tænkte på, at det kunne være nogen der har prøvet det med at giftes med en Filippino herhjem i Københavns kommune...
heldigvis er vi begge to over 30 år gamle, så vi undgår de andre krav om alder.
jeg håber der er nogen der kan svare på de spørgsmål og på forhånd TAK!

Kasper Jørgensen

Re: at giftes med min filipinske kæreste i Danmark

Indlæg af Kasper Jørgensen » 18.11.2010 17:30:38

Jeg er selv gift med en Filippiner, og det eneste de kræver er en civilstandsattest. Dette hedder en CENOMAR på Filippinerne og kan fås ved NSO. Du skal blot være opmærksom på at de fleste kommuner kræver at den bliver legalliseret, men kontakt kommunen og hør dem ad. Hvis de kræver at den skal legalliseres gøres dette først ved DFA og derefter ved det Danske Konsulat i enten Manila eller Cebu.

Kasper Jørgensen

Indlæg af Kasper Jørgensen » 18.11.2010 17:33:00

Vær også opmærksom på at de nye regler for familliesammenføring snart træder i kraft, og det dermed ikke længere er nok at være over 24år. Når de nye regler træder i kraft skal den ægtafælle også har skrabet nok point sammen.

misha

Indlæg af misha » 26.11.2010 21:03:29

ja, det bliver sværere og sværere :( Som om reglerne ikke var stramme nok....

misha

Indlæg af misha » 26.11.2010 21:04:56

jeg fik at ved, at i københavn er ikke nødvendigt legalisering. nu er CENOMAR på vej til dk :)

Besvar