Ønsker hjælp til udfyldelse af Visum papirer
-
visum-hjaelp
Ønsker hjælp til udfyldelse af Visum papirer
Kære forum
Jeg har brugt rigtig mange kræfter på at finde den rette pige i Ukraine, rejst til landet 7 gange indenfor det sidste halvandet år, og ialt været der ialt ca. 5 mdr.
Min kæreste er 20, og jeg er 33, vi har kendt hinanden siden februar 2010, været kærester siden Juli.
Jeg har ikke tidligere spekuleret i det helvede som venter efter, når hun skal besøge mig.
Jeg driver online forretninger og rejser hele tiden, havde i oktober planer om at mødes i Spanien, hvor det er planen vi skal bo i fremtiden, men det var stort set umuligt med hendes tomme pas, fik vi og vide på forhånd.
Jeg tog istedet til Kiev, og sammen tog vi 2 uger til Thailand.
Nu ønsker jeg at vise hende Danmark og Spanien, og vi står foran visum ansøgning, som hun skal rejse til Kiev for at aflevere.
Vi har udfyldt det meste af følgende skemaer:
Shengen visum
Suplementary
Invitation letter
Friends skema
+ Hun har tegnet rejseforsikring samt fået taget foto
Vi er ikke helt sikre på alle svarene, og er bla. i tvivl om:
Hun har rejseforsikring til Shengen, men skal hun også have en health forsikring ?
Skal jeg stille en bankgaranti ? (Hun skal bo hos mig og jeg betaler alle omkostninger)
Vi søger om 45 dage, kan vi frit rejse til Spanien og være der 4 uger når blot vi søger om Multiple indrejsninger ?
Løser alt helvedet sig hvis vi gifter os ??
Er det korrekt vi som ægtefolk frit kan bo i hele Europe pånær Danmark ?
Vi har masser af fotos fra ferien i Thailand, flybilleter og hotel regninger med begge navne på.
Har du været igennem det samme og har du tjek på tingene, betaler jeg gerne for 1-2 timers hjælp med papirerne, således vi er rustede og der ikke kommer problemer når hun ankommer til ambassaden i Kiev.
Med venlig hilsen
Carsten Madsen
Jeg har brugt rigtig mange kræfter på at finde den rette pige i Ukraine, rejst til landet 7 gange indenfor det sidste halvandet år, og ialt været der ialt ca. 5 mdr.
Min kæreste er 20, og jeg er 33, vi har kendt hinanden siden februar 2010, været kærester siden Juli.
Jeg har ikke tidligere spekuleret i det helvede som venter efter, når hun skal besøge mig.
Jeg driver online forretninger og rejser hele tiden, havde i oktober planer om at mødes i Spanien, hvor det er planen vi skal bo i fremtiden, men det var stort set umuligt med hendes tomme pas, fik vi og vide på forhånd.
Jeg tog istedet til Kiev, og sammen tog vi 2 uger til Thailand.
Nu ønsker jeg at vise hende Danmark og Spanien, og vi står foran visum ansøgning, som hun skal rejse til Kiev for at aflevere.
Vi har udfyldt det meste af følgende skemaer:
Shengen visum
Suplementary
Invitation letter
Friends skema
+ Hun har tegnet rejseforsikring samt fået taget foto
Vi er ikke helt sikre på alle svarene, og er bla. i tvivl om:
Hun har rejseforsikring til Shengen, men skal hun også have en health forsikring ?
Skal jeg stille en bankgaranti ? (Hun skal bo hos mig og jeg betaler alle omkostninger)
Vi søger om 45 dage, kan vi frit rejse til Spanien og være der 4 uger når blot vi søger om Multiple indrejsninger ?
Løser alt helvedet sig hvis vi gifter os ??
Er det korrekt vi som ægtefolk frit kan bo i hele Europe pånær Danmark ?
Vi har masser af fotos fra ferien i Thailand, flybilleter og hotel regninger med begge navne på.
Har du været igennem det samme og har du tjek på tingene, betaler jeg gerne for 1-2 timers hjælp med papirerne, således vi er rustede og der ikke kommer problemer når hun ankommer til ambassaden i Kiev.
Med venlig hilsen
Carsten Madsen
-
fundiver199
Re: Ønsker hjælp til udfyldelse af Visum papirer
Kære Karsten
Velkommen til ÆUG`s forum.
En rejseforsikring dækker normalt netop primært sygdom. Kravet for udstedelse af schengenvisum er en dækning på mindst 30.000 EUR.
Det er op til en konkret vurdering i Udlændingeservice, om du skal stille bankgaranti. Vurderingen afhænger af, om din kæreste tidlige-re har besøgt Schengen og er udrejst til tiden, samt af hendes tilbagevendelsesforudsætninger. D.v.s. hendes alder, køn, jobsituation, om hun har børn eller fast ejendom og så videre.
Spanien er en del af Schengen, så et schengenvisum kan sagtens bruges til at rejse til Spanien. Begrebet multible entry går på antallet af indrejser i Schengen og ikke på antallet af indrejser i et enkelt schengenland. Multible Entry skal I søge om, hvis din kæreste gerne vil besøge dig i Danmark flere gange på det samme visum, og i de mellemliggende tidsrum f.eks. rejser hjem til Ukraine. Altså hvis hun gerne vil komme 4 uger til jul, igen 2 uger til påske og så videre. Det lyder ikke som om, det er tilfældet, og derfor skal din kæreste søge om single entry. Jeg vil anbefale ikke at skrive noget om, at hun planlægger at besøge Spanien, da det formentlig bare vil skabe forvirring i.f.m. behandlingen af ansøgningen. Det er fuldt legalt, at I helt spontant får lyst til at holde ferie sammen i Spanien, når først hun er kommet til Danmark for at besøge dig, hvilket jo er hovedformålet med rejsen.
Et ægteskab betyder ikke andet end, at du ikke længere risikerer at skulle stille bankgaranti for at få besøg af din kæreste.
Ja hvis I gifter jer, og hvis du opfylder betingelserne for ret til fri bevægelighed, så kan I frit bosætte jer i hele EU plus EØS-landene og Schweiz. Men ikke i landene på Balkan f.eks., da de stadig ikke er med i hverken EU eller EØS. Se ”jeg vil… flytte til Sverige/EU-land”. Når I har boet i et andet EU-land, kan I også flytte til Danmark, se ”jeg vil… flytte tilbage til Danmark”.
Velkommen til ÆUG`s forum.
En rejseforsikring dækker normalt netop primært sygdom. Kravet for udstedelse af schengenvisum er en dækning på mindst 30.000 EUR.
Det er op til en konkret vurdering i Udlændingeservice, om du skal stille bankgaranti. Vurderingen afhænger af, om din kæreste tidlige-re har besøgt Schengen og er udrejst til tiden, samt af hendes tilbagevendelsesforudsætninger. D.v.s. hendes alder, køn, jobsituation, om hun har børn eller fast ejendom og så videre.
Spanien er en del af Schengen, så et schengenvisum kan sagtens bruges til at rejse til Spanien. Begrebet multible entry går på antallet af indrejser i Schengen og ikke på antallet af indrejser i et enkelt schengenland. Multible Entry skal I søge om, hvis din kæreste gerne vil besøge dig i Danmark flere gange på det samme visum, og i de mellemliggende tidsrum f.eks. rejser hjem til Ukraine. Altså hvis hun gerne vil komme 4 uger til jul, igen 2 uger til påske og så videre. Det lyder ikke som om, det er tilfældet, og derfor skal din kæreste søge om single entry. Jeg vil anbefale ikke at skrive noget om, at hun planlægger at besøge Spanien, da det formentlig bare vil skabe forvirring i.f.m. behandlingen af ansøgningen. Det er fuldt legalt, at I helt spontant får lyst til at holde ferie sammen i Spanien, når først hun er kommet til Danmark for at besøge dig, hvilket jo er hovedformålet med rejsen.
Et ægteskab betyder ikke andet end, at du ikke længere risikerer at skulle stille bankgaranti for at få besøg af din kæreste.
Ja hvis I gifter jer, og hvis du opfylder betingelserne for ret til fri bevægelighed, så kan I frit bosætte jer i hele EU plus EØS-landene og Schweiz. Men ikke i landene på Balkan f.eks., da de stadig ikke er med i hverken EU eller EØS. Se ”jeg vil… flytte til Sverige/EU-land”. Når I har boet i et andet EU-land, kan I også flytte til Danmark, se ”jeg vil… flytte tilbage til Danmark”.
-
visum-hjaelp
Hej fundiver199
Mange tusind tak for svaret, det var rigtig godt, her lidt mere info.
Min kæreste har en rejseforsikring som dækker 30.000 euro, det som forvirrer er medsendte fra "Friends" skeamet, hvor der er 2 spørgsmål om rejseforsikringen, en om rejse, en anden om helbred.
Kan det mon anbefales jeg får lavet en bankgaranti som hun kan have med, inden hun tager til ambassaden ?
(Hun har aldrig rejst i Shengen, er 20 år, studerende og uden job, hun ejer en lejlighed med sin bror.)
Multiply entries er tiltænkt når/hvis vi rejser fra Danmark til Spanien, og tilbage til Danmark inden hun rejser hjem, jeg antager Multi i dette tilfælde må være det rette ?
Hvis vi gifter os, får hun så automatisk en slags permanent Shengen Visum ?
Eller f.eks et stempel i hendes pas at hun er gift med en som er bosat i Shengen ?
Mange venlige hilsner
Carsten
Mange tusind tak for svaret, det var rigtig godt, her lidt mere info.
Min kæreste har en rejseforsikring som dækker 30.000 euro, det som forvirrer er medsendte fra "Friends" skeamet, hvor der er 2 spørgsmål om rejseforsikringen, en om rejse, en anden om helbred.
Kan det mon anbefales jeg får lavet en bankgaranti som hun kan have med, inden hun tager til ambassaden ?
(Hun har aldrig rejst i Shengen, er 20 år, studerende og uden job, hun ejer en lejlighed med sin bror.)
Multiply entries er tiltænkt når/hvis vi rejser fra Danmark til Spanien, og tilbage til Danmark inden hun rejser hjem, jeg antager Multi i dette tilfælde må være det rette ?
Hvis vi gifter os, får hun så automatisk en slags permanent Shengen Visum ?
Eller f.eks et stempel i hendes pas at hun er gift med en som er bosat i Shengen ?
Mange venlige hilsner
Carsten
- Vedhæftede filer
-
- travel-insurrence.jpg (120.86 KiB) Vist 4721 gange
Senest rettet af visum-hjaelp 03.11.2010 19:14:33, rettet i alt 1 gang.
-
fundiver199
”Not compulsory” betyder ikke obligatorisk. Jeg aner ikke, hvorfor de spørger, om din kæreste har en rej-seforsikring d.v.s. en forsikring, som dækker tyveri af bagage, forsinkelse m.m. Men hun skal naturligvis svare i overensstemmelse med sandheden. Der står i forsikringspapirerne, hvad hendes forsikring dækker.visum-hjaelp skrev:Min kæreste har en rejseforsikring som dækker 50.000 euro, det som forvirrer er medsendte fra "Friends" skeamet, hvor der er 2 spørgsmål om rejseforsikringen, en om rejse, en anden om helbred.
Nej du skal først stille bankgaranti, når/hvis US beder dig om det. Men det er en god ide at tale med banken om det i god tid forinden, så der ikke opstår en stresset situation.visum-hjaelp skrev:Kan det mon anbefales jeg får lavet en bankgaranti som hun kan have med, inden hun tager til ambassaden ? (Hun har aldrig rejst i Shengen, er 20 år, studerende og uden job, hun ejer en lejlig-hed med sin bror.)
Svaret er stadig nej. ”Entry” refererer til, at man rejser ind i Schengen. Og det planlægger din kæreste kun at gøre en gang. En rejse mellem Danmark og Spanien foregår inden for Schengen, uanset om man rejser med fly eller over land. Der ligger således ingen lande mellem Danmark og Spanien, som ikke er medlem-mer af Schengen. Et fly mellem Danmark og Spanien er teknisk set et indenrigsfly, og der er ingen fast pas-kontrol. Tilsvarende gælder ved passager af diverse landegrænser på vejen mellem Danmark og Spanien.visum-hjaelp skrev:Multiply entries er tiltænkt når/hvis vi rejser fra Danmark til Spanien, og tilbage til Danmark inden hun rejser hjem, jeg antager Multi i dette tilfælde må være det rette ?
Men din kæreste skal selvfølgelig medbringe sit pas for at kunne legitimere sig på forlangende. Det skal hun i princippet også, selvom hun kun færdes inden for Danmarks grænser. Men det korte af det lange er, at når din kæreste først er kommet til Danmark, så gør det ingen forskel overhovedet, om I rejser til Odense, Bornholm, Oslo eller Madrid. Det er alt sammen rejser inden for schengenområdet og dermed teknisk set indenrigsrejser. Det er sådan set det, der er hele pointen med Schengensamarbejdet.
Nej til begge dele. Som allerede skrevet vil den eneste forskel være, at du ikke kan risikere at blive bedt om at stille bankgaranti, når hun søger om visum. Men det vil du typisk ikke blive bedt om alligevel, når hun først har haft et uproblematisk ophold i Schengen. D.v.s. er udrejst til tiden og ikke har været i konflikt med loven e.l.visum-hjaelp skrev:Hvis vi gifter os, får hun så automatisk en slags permanent Shengen Visum? Eller f.eks et stempel i hendes pas at hun er gift med en som er bosat i Shengen?
Hvis du har muligheden for at stille garanti, så synes jeg, at det må være det rareste for jer begge to, at hun får mulighed for at se Danmark, før I tager det store skridt og gifter jer. Og bortset fra det med bankgaran-tien, så er det på ingen måde ”svært” at få visum til at besøge sin kæreste i Danmark. Det er der 1.000-vis af mennesker, der får hvert år, og der gives kun afslag, hvis der er nogle konkrete årsager til det, eller hvis ansøgeren kommer fra et asylland som f.eks. Irak eller Somalia.
-
visum-hjaelp
Hej fundiver199
Igen mange tusinde tak for de gode svar, er lettet over at høre det ikke er super besværligt.
Da jeg opdagede de mange dokumenter blev jeg i første omgang noget overvældet.
Med venlig hilsen
Carsten
Igen mange tusinde tak for de gode svar, er lettet over at høre det ikke er super besværligt.
Da jeg opdagede de mange dokumenter blev jeg i første omgang noget overvældet.
Med venlig hilsen
Carsten
-
fundiver199
Ja det kan være noget overvældende med alle de papirer og blanketter, som skal udfyldes bare for at få lov til at besøge nogen i Danmark 
-
visum-hjaelp
Hej igen
Nu har jeg læst nogle indlæg herinde og ser der står turist visum mange steder, og får nu en lille snert af tvivl om vi søger om det korrekte.
Vi søger om friends Visum, denne: http://www.denmarkvac-ua.com/friends.html
Hvor jeg booker flybilletter til Oksana, og henter hende i lufthavnen.
Kan en bekræfte det er korrekt type vi ansøger om.
Mvh
Carsten Madsen
Nu har jeg læst nogle indlæg herinde og ser der står turist visum mange steder, og får nu en lille snert af tvivl om vi søger om det korrekte.
Vi søger om friends Visum, denne: http://www.denmarkvac-ua.com/friends.html
Hvor jeg booker flybilletter til Oksana, og henter hende i lufthavnen.
Kan en bekræfte det er korrekt type vi ansøger om.
Mvh
Carsten Madsen
-
fundiver199
Din kæreste søger om et schengenvisum. Der findes ikke forskellige visum til forskellige rejseformål, og der findes heller ikke forskellige ansøgningsblanketter. Der findes kun forskellige kriterier, som ansøgningen vurderes efter og forskellige dokumenter, som forlanges vedlagt ansøgningen. Og det er helt korrekt, at din kæreste skal følge de anvisninger, som er angivet i det pågældende link.
Ifølge det ukrainske visummodtagelsescenter er "family" således kun ægtefælle, forældre og børn, og alle andre hører under katagorien "friends" d.v.s. også kærester.
Ifølge det ukrainske visummodtagelsescenter er "family" således kun ægtefælle, forældre og børn, og alle andre hører under katagorien "friends" d.v.s. også kærester.
-
visum-hjaelp
Også mange tak for dette 
-
Miss Silver
- Geografisk sted: Søborg
Okej nu bliver jeg forvirret er det nu 50.000euro forsikringen skal dække.
For sidst jeg tjekkede var det 30.000
jeg bliver lidt nervøs da vi i næste uge selv skal til at søge visum min mand er fra tyrkiet og alle de rejseforsikringer vi har tjekket ( i tyrkiet har der jo været en del bøvl med at de kun godtager deres egene forsikringer) de dækker kun 30.000 euro i shenglandene.
For sidst jeg tjekkede var det 30.000
jeg bliver lidt nervøs da vi i næste uge selv skal til at søge visum min mand er fra tyrkiet og alle de rejseforsikringer vi har tjekket ( i tyrkiet har der jo været en del bøvl med at de kun godtager deres egene forsikringer) de dækker kun 30.000 euro i shenglandene.
-
Miss Silver
- Geografisk sted: Søborg
Nu har jeg fundet en side på nyidanmark og der står 30.000 euro
er det 50 eller 30 det er jo immervæk lidt vigtigt ellers kommer vi til at gå forgæves. eller rende rundt i ankara for at lave en ny forsikring og pengene ville evt være spildt på den vi allerede havde
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/v ... du_soeger/
er er linket
På forhånd tak
er det 50 eller 30 det er jo immervæk lidt vigtigt ellers kommer vi til at gå forgæves. eller rende rundt i ankara for at lave en ny forsikring og pengene ville evt være spildt på den vi allerede havde
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/v ... du_soeger/
er er linket
På forhånd tak
Det er 30.000 euro
-
visum-hjaelp
Min kæreste skal nu til ambassaden i nærmeste fremtid.
Er der nogle som har erfaringer med ambassaden i Kiev, hvad kan hun forvente når hun ankommer ?
Står folk linet op i køer ?
Er de venlige, eller meget formelle og ikke hjælpsomme ?
Er der nogle som har erfaringer med ambassaden i Kiev, hvad kan hun forvente når hun ankommer ?
Står folk linet op i køer ?
Er de venlige, eller meget formelle og ikke hjælpsomme ?
Jeg har hørt historier om, at det ukrainske personale på ambassaden forsøger at prakke folk deres egne forsikringer på - det har sikkert været kommissionssalg. Lad jer ikke presse, når I kender reglerne og har jeres papirer i orden.
-
visum-hjaelp
Nu har Oksana været på ambassaden, de var ganske flinke og hjælpsomme.
Der blev ikke forsøgt at sælge forsikringer af de ansatte, men af diverse sælgere som var udenfor ambassaden. Efter at have læst herinde var hun forberedt på dette.
Det tog ca. 15 minuter at de løb papirerne igennem.
Jeg havde ikke kopieret mit pas, det scannede og eftersendte jeg pr. mail.
Nu er det blot at vente, måske der evt. skal stilles bankgaranti.
Hun fik af vide behandlingstiden normalt er ca. 10 dage, det tør jeg dog ikke håbe på endnu.
Der blev ikke forsøgt at sælge forsikringer af de ansatte, men af diverse sælgere som var udenfor ambassaden. Efter at have læst herinde var hun forberedt på dette.
Det tog ca. 15 minuter at de løb papirerne igennem.
Jeg havde ikke kopieret mit pas, det scannede og eftersendte jeg pr. mail.
Nu er det blot at vente, måske der evt. skal stilles bankgaranti.
Hun fik af vide behandlingstiden normalt er ca. 10 dage, det tør jeg dog ikke håbe på endnu.