Visum til min kæreste
-
Stinepigen
Visum til min kæreste
Er der slet ikke mulighed for at min kæreste kan rejse til et eu-land på ferie sammen med mig? Det gør det immervæk lidt lettere at ses synes jeg. Eller måske billigere. Han kommer fra Algeriet.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Visum til min kæreste
Mener du at han ER i Algeriet? I givet fald kan han ved at opnå et Schengen-visum jo godt mødes med dig i et andet Schengenland end DK. I må i gang med at undersøge, hvad de forskellige lande kræver og om der fx er pakkerejser, hvor rejsearrangøren hjælper med visum-formaliteterne.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
Stinepigen
Ja undskyld han bor i Algeriet
Okay det er da værd at kigge på... Men du ved ikke noget om hvorvidt det er svært at få turistvisum til Sverige eller Tyskland?
Okay det er da værd at kigge på... Men du ved ikke noget om hvorvidt det er svært at få turistvisum til Sverige eller Tyskland?
Svensk viseringspraksis funder du på www.migrationsverket.se/lifos - søg på Algeriet og viseringspraxis.
Eftersom der er mange, der søger asyl fra Algeriet, er det nok svært at få visum til vestlige lande. Medmindre han har et godt fast job med en høj løn.
Eftersom der er mange, der søger asyl fra Algeriet, er det nok svært at få visum til vestlige lande. Medmindre han har et godt fast job med en høj løn.
-
fundiver199
Ganske vist varierer de enkelte schengenlandes visumpraksis noget. Men som skaanebo skriver, så er det næppe realistisk, at en person fra et asylland som Algeriet kan få visum til hverken en turistrejse eller et besøg hos en kæreste, med mindre den pågældende er meget veletableret i hjemlandet.
Så det mest realistiske er helt sikkert at mødes med kæresten i Algeriet eller måske i et andet land i regionen, hvortil det måtte være muligt for en algerisk statsborger at rejse uden de helt store problemer. Hvis parret bliver gift i Algeriet, vil der til gengæld som udgangspunkt kunne udstedes visum til besøg hos en ægtefælle i Danmark.
Så det mest realistiske er helt sikkert at mødes med kæresten i Algeriet eller måske i et andet land i regionen, hvortil det måtte være muligt for en algerisk statsborger at rejse uden de helt store problemer. Hvis parret bliver gift i Algeriet, vil der til gengæld som udgangspunkt kunne udstedes visum til besøg hos en ægtefælle i Danmark.