FS med børn

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Kasper Jørgensen

FS med børn

Indlæg af Kasper Jørgensen » 09.10.2010 23:05:18

Jeg står og skal have min Fillipinske kones børn her til danmark. Min kone har opholdstilladelse men er pt. hjemme for at lave pas til børnene og ordne div. papire vi skal bruge.
Der hvor jeg er lidt i tvivl er med hensyn til at US skal bruge noget dokumentation på forældremyndigheden. Min kone har snakket med en advokat som lavede en parental consent og sagde at det var nok.
Både mig og min kone er meget i tvivl om det er nok, men i følge Fillipinsk lov hvis et barn er født uden for ægteskab vil moren altid have fuld forældremyndighed.
Så spørgsmålet er om US vil godtage det.. Man kunne jo evt. vedlægge en kopi af loven hvor det står.
Ved ikke om der er nogen der har erfaring på det område.

Juma
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: FS med børn

Indlæg af Juma » 11.10.2010 16:07:26

Ret beset skal det vel 'bevises', at barnet er født udenfor ægteskabet. Selvom du viser loven, er det jo et postulat, at loven kan bruges.

Det mest sikre er altid at få rettens ord for det. I sin tid fik min bedre halvdel stadfæstet hendes forældremyndighed af retten i hjemlandet. Så er der ikke noget at diskutere.

Om det kan gøres anderledes og enklere i din situation, ved jeg selvfølgelig ikke.

Kasper Jørgensen

Re: FS med børn

Indlæg af Kasper Jørgensen » 12.10.2010 17:36:35

at barnet er født uden for ægteskab, kan ses af fødselsattesten, men vi har en parental consent udstedt af en advokat og som er blevet forsynet med sejl, og faderen har indvilget i at skrive under, så efter en legalissering ved dfa, mon så ikke den går.
i hvertfald sagde advokaten at det var kun hvis faren ikke ville skrive under at de skulle i retten

Besvar