Min ven har virkelig brug for hjælp...

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Zig

Min ven har virkelig brug for hjælp...

Indlæg af Zig » 11.08.2010 20:40:14

Håber, I kan hjælpe.

:)
Senest rettet af Zig 25.06.2014 22:50:52, rettet i alt 1 gang.

fundiver199

Re: Min ven har virkelig brug for hjælp...

Indlæg af fundiver199 » 12.08.2010 06:35:25

1) Det koster ikke 60.000 at gifte sig. Det, som du tænker på, er nok den bankgaranti, som skal stilles, hvis man søger FS efter de danske regler.

2) Sit kærlighedsliv må han selv tage stilling til.

3) Muligheden er, at de så får et barn sammen, som de herefter skal forsørge i 18 år. Jeg håber ikke, at den pågældende kvinde er så snotdum, at hun lader sig gøre gravid af en mand, der er gift med en anden.

4) Ja men man kan ikke blive gift, så længe man er gift med en anden. Sverige tillader ikke bigami. Hvis din ven gerne vil giftes med en anden, så er første skridt seperation, herefter skilsmisse og så til sidst nyt bryllup.

Miss Silver
Geografisk sted: Søborg

Indlæg af Miss Silver » 14.08.2010 11:45:02

Så din ven skal nok regne med et år inden han kan gifte sig med sin nye kæreste. Jeg mener at have blevet fortalt at i dk kan man først blive skilt efter et hvis stykke tid hvor man har vaeret sepereret. og tja jeg skal ikke kunne udtale mig om hvorvidt han ville kunne blive i landet eller ej. Da jeg er ret novice i det her område. Jeg er kun lige blevet gift og har det bestemt ikke tænkt mig at blive skilt, nu kender min mand og jeg hinanden godt da vi allerede i flere omgange har tilbragt lange perioder hvor vi har "boet sammen" ( 2-3 mdr) så vi kender jo hinanden. lyder lidt som om din ven måske har været lidt for hurtigt ude. Siden han bliver trvunget til at gøre ting som han ikke ønsker men det må da være ret voldsomme ting hun tvinger ham til, og så kan han jo evt tale med en advokat om sagen der dermed evt kan få en hurtiger skilsmisse igennem.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 14.08.2010 14:03:24

@ Miss Silver, du har hørt rigtigt: når ikke man kan fremføre en skilsmissegrund såsom utroskab (hos den anden ægtefælle), vold eller børnebortførelse, kan man ikke blive skilt 'omgående' (så hurtigt som statsforvaltningen og en evt. domstol nu kan arbejde).

Ellers skal man først separeres og kan tidligst blive skilt 6 mdr. senere, og kun hvis begge ønsker det på den måde. Ellers må man vente 12 mdr., før man kan søge om skilsmisse. + så den ventetid, der er ved domstolene.

Normalt får en frasepareret ikke frataget sin opholdstilladelse omgående, selv om det principielt kunne ske, men senest når skilsmissen er endelig vil vedkommende få et brev fra US, hvor der spørges om man kan give en god grund til at opholdstilladelsen IKKE skal inddrages. God grund kan være lang tids ophold i DK, evt. + fast arbejde, børn eller andet, der skaber en stærk tilknytning.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar