Kan det virkelig passe!!! Boligkravet

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
PBWJ

Kan det virkelig passe!!! Boligkravet

Indlæg af PBWJ » 02.08.2010 17:10:57

Ringede i dag til udlændingestyrrelsen for at spørge til spørgsmålene i fs pakken, nærmere betegnet som FA1 punkt 9.Bolig på side 19.

Jeg bor pt hjemme hos mine forældre (Deres eget hus på 210 m2, har min egen etage med to rum, eget bad/toilet, dog dele køkken ;o)for at spare penge indtil mig ghanesiske forlovede kommer til dk. Sagen er, at jeg ikke betaler husleje og dermed ingen lejekontrakt har på de min. 3 år som er kravet. Men hvis nu jeg anskaffer mig en lejekontrakt og betaler minimum, så min mor ikke beskattes, så er det jo fuldstændig ligemeget om det er hos mine forældre eller en ligegyldig udlejer. De er vel lige så egnet som udlejere, som alle andre er.

Derfor spørgsmålet til punkt 9.Bolig.
Hvis nu jeg får lavet en lejekontrakt for minimum 3 år på mine forældres adresse og "betaler" husleje, så i punkt 9 skal jeg jo ikke krydse af, at jeg bor hos mine forældre, men i stedet krydse af under "jeg lejer bolig" og derved vedlægge lejekontrakt?

Ved ikke om hun ikke forstod mit budskab, hende fra udlændingestyrrelsen, men hun sagde at hun ikke ville forvente at de godkendte fs, hvis jeg krydsede af, at jeg boede hos mine forældre. Og det er jo forståeligt nok, men er det ikke rigtig det jeg prøvede at sige?

PBWJ

Re: Kan det virkelig passe!!! Boligkravet

Indlæg af PBWJ » 03.08.2010 09:48:17

Er der slet ikke nogen som kan svare mig?

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 03.08.2010 12:16:01

Ja naturligvis kan man leje en bolig af sine forældre, hvis de er villige til at skrive under på en lejekontrakt, som er uopsigelig fra deres side i mindst 3 år. Det gør alle dem, som bor i forældrekøbslejligheder jo f.eks., og de kan naturligvis godt blive familiesammenført.

Det kritiske spørgsmål er, om man kan siges at ”råde over en selvstændig bolig”. Men ud fra det beskrevne, så må din ”bolig” så alt rigeligt opfylde kravene. Det er f.eks. ikke engang noget krav, at boligen skal have eget køkken.

Så I skal bare lave en lejekontrakt, hvoraf det helt klart fremgår, hvad det præcist er, du lejer, og gerne vedlagt en plantegning over hele huset.

PBWJ

Indlæg af PBWJ » 03.08.2010 13:47:10

Tusind tak. Dejligt du altid er der når man har brug for svar ;o)

Besvar