Teoribog til kørekort på arabisk??

Her kan du skrive om/søge information om livet i Danmark, herunder Danskundervisning, Rettigheder i DK, Økonomi & Skat (Børnepenge, pension m.v.), Sygdom & dødsfald, Skilsmisse m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Åh Marie a vil hjem

Teoribog til kørekort på arabisk??

Indlæg af Åh Marie a vil hjem » 12.07.2010 12:46:58

Hejsa, nogen der ved om teoribogen til at tage dansk kørekort den kan fås på arabisk? Hvis ja, hvor kan den så købes?

Kan man evt. aflægge teori prøven på arabisk??

Mvh. Åh Marie a vil hjem
Åh Marie a vil hjem til dai

Kirill
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: Teoribog til kørekort på arabisk??

Indlæg af Kirill » 13.07.2010 01:38:56

Hejsa

Jeg har talt med politiet i dag, da min mand gerne skulle have sit kørekort ombyttet til et dansk.
Han kommer fra Algeriet, og han kan ikke bare ombytte, han skal op til en køreprøve og teoriprøve. tilgengæld er der ikek krav om førstehjælp, glatbane og så videre.

Køreprøve og teoriprøve afholdes på dansk, men man kan tage en tolk med, som er godkendt af politiet, som så oversætter under både teoriprøve og køreprøve.

Da det er i vores tilfælde er en ombytning, er der ikek krav til antal køre timer. Så det jeg har aftalt med en kørelære er at jeg undervise/hjælper in mand med teorien, ud fra en teoribog på engelsk, senere tager kørelæren 1-2 teoritimer sammen med min mand på engelsk, og så tager han prøven, med en tolk, som enten oversætter til engelsk eller fransk. Derefter tager han nogle køretimer, og når kørelæren mener at han er klar, kan han komme op til køreprøve, igen med en tolk på bagsædet.

Det er den løsning jeg har fået oplyst af politiet og kørelæren.

hilsen
Kirill

krikris
Geografisk sted: denmark

Re: Teoribog til kørekort på arabisk??

Indlæg af krikris » 13.07.2010 06:31:18

Kirills vejledning er korrekt

Gør ikke som os for vi kom bagvejen ind: Min mand har bestået teoriprøven på dansk i april lidt af en præstation i mine øjne efter kun 3mdrs ophold her i landet.

Han skulle egentlig have været afvist da hans nigerianske kørekort først skulle have været godkendt inden han gik til prøve hvilket kørelæreren og det motorsagkyndige vist ikke var helt klar over...

Vi venter nu på 3 mdr på at Nordjyllands kriminaltekniske afd skal godkende hans nigerianske kørekorts ægthed og ombytningsværdi, så jeg får en lang og hård køretur til Kroatien om en uges tid, og vi har et enormt logistisk besværligt liv i øjeblikket, da vi bor på landet, men meget få muligheder for offentlig transport

Så Politiet arbejder om muligt endnu langsommere end US og her gøres der også alt for at gøre livet så besværligt som muligt for udlændinge spec. om de drister sig til at ville køre bil i DK!

Besvar