sammenføre i tyskland eller sverige?

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

mgj

sammenføre i tyskland eller sverige?

Indlæg af mgj » 01.07.2010 20:46:06

Hej

Jeg har et kæmpe problem som jeg håber i kan hjælpe mig med en grundig svar tak.
jeg ønsker at vide regler omkring familiesammenføring i både i tyskland og sverige hvad er nemst og hurtigst.
hvilke krav stilles der når man er danskstatsborger og er gift med en fra syrien (som ligger i mellemøsten) jeg er 22 år, studerende og arbejder i danmark men jeg vil bo i sverige hvilken indtægt skal jeg have om måned i sverige eller tyskland hvad skal jeg gøre for at for ham sammenført til enten sverige eller tyskland jeg er forvirret hjælp mig er det rigitig at svenskerne har ændret loven omkring familiesammenføring? er det bedst at søge iflg eu regler på forhånd tak for hjælpen

Kim P. Nyberg
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: sammenføre i tyskland eller sverige?

Indlæg af Kim P. Nyberg » 02.07.2010 02:31:39

Hejsa, og velkommen her på forum.

Det smarteste for jer vil være, at I søger efter EU-rettens regler. Dermed kan I relativt hurtigt flytte tilbage til Danmark. Du kan godt bo på den ene side af Øresund og arbejde/studere på den anden.

Når alle faste udgifter er betalt, skal der på månedsbasis være mindst 6.000 svenske kronor tilbage. Om pengene kommer tilveje gennem løn, lån fra Bedste eller den fede i Lotto er sådan set underordnet.

Når jeg skriver, at I relativt hurtigt kan vende tilbage til Danmark ved brug af EU-rettens regler, så er det fordi, at der efter netop de regler ikke er nogen 24 års regel eller tilknytningskrav.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 02.07.2010 06:25:05