sKAL MAN LAANE PENGENE TIL ET ANFORDRINGSGARANTI FOERST...
sKAL MAN LAANE PENGENE TIL ET ANFORDRINGSGARANTI FOERST...
hAR JEG MISFORSTAAET.. sKAL MAN OPTAGE LAAN FOERST NAAR DER ER TALE OM ET ANFORDRINGSLAAN....
Re: sKAL MAN LAANE PENGENE TIL ET ANFORDRINGSGARANTI FOERST...
Prøv nu at samle dine tanker lidt - du har nu lavet 3 tråde omkring samme emne.... og jeg vil opfordre dig til at undlade at skrive med store bogstaver - det er ikke særligt læsevenligt.
Men jeg mener du er forkert på den - har netop skrevet et længere indlæg til dig - men det forsvandt i luften...
Du og din bank taler ikke om det samme - ellers har du klart en forkert bank.
Men jeg mener du er forkert på den - har netop skrevet et længere indlæg til dig - men det forsvandt i luften...
Du og din bank taler ikke om det samme - ellers har du klart en forkert bank.
tak for din hjaelp... Jeg gik til Nordea og bad om et anfordringsgaranti og det er det jeg har faaet.. sidder med en kopi af det som er blevet sendt til kommunen... Jeg troede jeg havde forstaaet forskellen paa et anfordringslaan og et deponeringslaan saaledes af et anfordringslaan er det banken der stiller garantien og med et deponeringslaan er pengene fastlast paa en konto.. Min raadgiver som er ny fortaeller mig at jeg skal laane pengene fordi de skal have pengene i tilfaelde af at de skal betale kommunen. Men er det saa ikke det samme som deponerings laan??
Mine tal er at de 13oo kr om maaneden i syv aar er inklusiver oprettelsesgebyr, renter mm. Jeg kommer til at have betalt 31ooo kr i renter naar de syv aar er gaaet. Det lyder helt vildt forkert..
jeg vil gerne tale med min bank raadgiver i morgen.. hvad skal jeg sige mht at jeg mener at han har misforstaaet forskellen mellem et anfordringslaan og et deponererings garanti..
jeg vil gerne have afklaret om et anfordringslaan ikke betyder at jeg netop ikke skal have pengene kontant????
Mine tal er at de 13oo kr om maaneden i syv aar er inklusiver oprettelsesgebyr, renter mm. Jeg kommer til at have betalt 31ooo kr i renter naar de syv aar er gaaet. Det lyder helt vildt forkert..
jeg vil gerne tale med min bank raadgiver i morgen.. hvad skal jeg sige mht at jeg mener at han har misforstaaet forskellen mellem et anfordringslaan og et deponererings garanti..
jeg vil gerne have afklaret om et anfordringslaan ikke betyder at jeg netop ikke skal have pengene kontant????
-
fundiver199
Jo en anfordringsgaranti betyder, at banken mod gebyr garanterer for at ville udbetale pengene på anfordring fra kommunen. Der skal derfor ikke betales løbende afdrag eller renter på en anfordringsgaranti men alene et oprettelsesgebyr og et årligt servicegebyr eller hvad de nu kalder det.
Hvis din kone ikke modtager sociale ydelser, så ophører arrangementet ganske enkelt efter 7 år. Kommer hun derimod til at modtage sociale ydelser, så skylder du banken nogle penge, og så må I jo holde et møde, hvor I aftaler, hvor hurtigt og på hvilke vilkår, du skal betale dem tilbage.
Din uerfarne bankrådgiver har derfor tydeligvis ikke forstået, hvad en anfordringsgaranti går ud på. Eller alternativt er det, som banken ønsker at tilbyde dig, i virkeligheden en deponeringskonto.
Hvis din kone ikke modtager sociale ydelser, så ophører arrangementet ganske enkelt efter 7 år. Kommer hun derimod til at modtage sociale ydelser, så skylder du banken nogle penge, og så må I jo holde et møde, hvor I aftaler, hvor hurtigt og på hvilke vilkår, du skal betale dem tilbage.
Din uerfarne bankrådgiver har derfor tydeligvis ikke forstået, hvad en anfordringsgaranti går ud på. Eller alternativt er det, som banken ønsker at tilbyde dig, i virkeligheden en deponeringskonto.