Ægteskab i Tunesien
Ægteskab i Tunesien
Så blev jeg endelig gift:O Min mand er fra tunesien og jeg er dansker bosat i sverige. Skal jeg gøre noget for at de i sverige kan se jeg er gift? Jeg har en Vielsesattest som er på fransk. Skal denne også oversættes eller er det nok med fransk? Håber i kan hjælpe mig.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Ægteskab i Tunesien
Du skal anmelde ægteskabet til skatteverket, så prøv at høre dem ad om fransk er i orden.
I gamle dage var fransk det fremmedsprog, man brugte mest i administrationen, men det er det jo ikke mere, nu er engelsk meget mere udbredt.
I gamle dage var fransk det fremmedsprog, man brugte mest i administrationen, men det er det jo ikke mere, nu er engelsk meget mere udbredt.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Hej Mh.
Tak for svaret. Så må jeg forbi skatteverket. Men selve vielsen skal den legaliseres af den svenske ambassade eller noget?
Tak for svaret. Så må jeg forbi skatteverket. Men selve vielsen skal den legaliseres af den svenske ambassade eller noget?
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Hvis skatteverket vil have en legalisering, så er det de tunesiske myndigheder, der skal legalisere. Det er altid myndighederne i det land, der har udstedt et papir, der skal legalisere det. Den tunesiske ambassade/konsulat må kunne klare det, hvis det er nødvendigt.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Ok perfekt, Tak for svaret Mh