Sprogskole mens man er på turistvisum

Her kan du skrive om/søge information om livet i Danmark, herunder Danskundervisning, Rettigheder i DK, Økonomi & Skat (Børnepenge, pension m.v.), Sygdom & dødsfald, Skilsmisse m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Betoncirkeline

Sprogskole mens man er på turistvisum

Indlæg af Betoncirkeline » 24.01.2010 22:49:12

Hej alle.

Min kæreste (snart mand) og jeg, skal til at søge turistvisum til ham. Han er tyrker og skal i første omgang være i DK i tre måneder, for at vi kan opfylde tilknytningskravet når vi skal søge.
Jeg er nødsaget til at arbejde mens han er her, og derfor tænekr jeg at det ville være optimalt hvis han kan starte op på noget dansk undervisning. Det vil jo koste penge for os, men er der nogle der ved hvordan det hænger sammen? Hvor kan man det når det bare er på turistvisum?
Jeg bor i øvrigt i KBH.

Håber nogle kan hjælpe mig!

Mvh.
BC

BlueEyeZ

Re: Sprogskole mens man er på turistvisum

Indlæg af BlueEyeZ » 30.01.2010 15:24:11

Min kone gik tidligere til gratis dansk undervisning ved Nørreport/Israels Plads hos Indre Mission - Det var udemærket. Der kommer alle mulige mennesker både kristne og ikke-kristne fra alle dele af verdenen, så man skal ikke være "ret-troende" eller troende for at komme der.

Se her: http://imta.dk/web/index.php?page=grati ... dervisning

Internationalt Kristent Center
Bethesda
Rømersgade 17
1362 København K

Der er gratis og ganske udemærket indtil man får CPR-nummer og kan starte på "rigtig" danskundervisning.

Besvar