Prosessuelt ophold/kvittering
Prosessuelt ophold/kvittering
Hejsa
Min mand og jeg søgte om familiesammenføring i US den 18/12 og han fik et stempel i sit pas hvor der står at han har indgivet ansøgning om opholds og arbejdstilladelse den 18/12.
Vi har endnu ikke modtaget et kvitteringsbrev, ved godt der kan gå lang tid før man modtager et. Men min mands visum udløber den 28/1 og hvis vi ikke får et brev inden visumet udløber, så har vi jo ikke noget bevis for at han har processuelt ophold, men sidder så bare med et udløbet visum.
Er der noget at være bekymret for eller har han bare automatisk processuelt ophold????
Min mand og jeg søgte om familiesammenføring i US den 18/12 og han fik et stempel i sit pas hvor der står at han har indgivet ansøgning om opholds og arbejdstilladelse den 18/12.
Vi har endnu ikke modtaget et kvitteringsbrev, ved godt der kan gå lang tid før man modtager et. Men min mands visum udløber den 28/1 og hvis vi ikke får et brev inden visumet udløber, så har vi jo ikke noget bevis for at han har processuelt ophold, men sidder så bare med et udløbet visum.
Er der noget at være bekymret for eller har han bare automatisk processuelt ophold????
Re: Prosessuelt ophold/kvittering
stemplet i passet er nok. Det betyder at din mand kan blive imens sagen behandles.
Vi har indgivet ansøgning i følge EU retten den 17/12 og heller ikke hørt en lyd, og jeg har spurgt en fuldmægtig i EU enheden om kvitterings brev, og fik den besked at det fik man som udgangspunkt ikke...
Vi har indgivet ansøgning i følge EU retten den 17/12 og heller ikke hørt en lyd, og jeg har spurgt en fuldmægtig i EU enheden om kvitterings brev, og fik den besked at det fik man som udgangspunkt ikke...
Hej Krikris
Mange tak for svar..Nu er jeg mere rolig
Mange tak for svar..Nu er jeg mere rolig
Får man kun dette stempel i passet, hvis man indleverer sin ansøgning direkte/personligt ved US? Jeg har hørt at de "lokale" politistationer ikke længere giver hverken kvittering eller andet?
-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
I princippet er kvitteringen ikke tvingende nødvendigt, idet bl.a. politiet skal sikre sig, at du taler sandt, hvis du siger at du har afleveret ansøgning om opholdstilladelse. Måden dét sker på, er ved at den pågældende myndighed ringer til Udlændingeservice og får det enten be- eller afkræftet.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser
det mit spørgsmål drejer sig om, er om det er nødvendigt at tage til US i Kbh. for at indlevere sin FS ansøgning - for at få et stemple i passet - det såldes gælder indtil man får en officiel bekræftelse på processuelt ophold. Altså at hvis man indgiver sin FS ansøgning i Odense - så får man måske ikke det stempel eller kvittering, og hvis man skal vente på brev fra US - risikerer man at ens visum er udløbet inden man får dette brev - og at man så bliver nødt til at forlade DK.
Eller hvordan?
Eller hvordan?
-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
Nej, når ansøgning er afleveret, er der ingen grund til at forlade landet, uanset manglende kvittering. I har handlet indenfor lovens rammer, og så kan myndighederne ikke komme efter jer.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser
Så kom kvitteringsbrevet, men vi er desværre kommet i 7måneders køen, hvilket nok er fordi min mand først fylder 24 år den 01/05. Vi opfylder alle andre betingelser, så kan ikke se hvad det ellers skulle være.
Hej
Så er vi i samme båd. Det er lidt trist at skulle vente i 7 mdr, hvis det bare er fordi man ikke er fyldt 24 år endnu. Jeg søger om at få min kone herop, og hun fylder 24 den 22. april, men er altså også blevet sat på standby i 7 mdr.
Så er vi i samme båd. Det er lidt trist at skulle vente i 7 mdr, hvis det bare er fordi man ikke er fyldt 24 år endnu. Jeg søger om at få min kone herop, og hun fylder 24 den 22. april, men er altså også blevet sat på standby i 7 mdr.
Hej Joos
Ja, det er er rigtigt trist, jeg håber at du kan få din kone herop for 7 måneder er laaaaaang tid.
Min mand er her nu, så i det mindste kan vi glæde os over at vi er sammen her og at han ikke sidder i tyrkiet.
Ja, det er er rigtigt trist, jeg håber at du kan få din kone herop for 7 måneder er laaaaaang tid.
Min mand er her nu, så i det mindste kan vi glæde os over at vi er sammen her og at han ikke sidder i tyrkiet.