bliver jeg også gränsegänger

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
krikris
Geografisk sted: denmark

bliver jeg også gränsegänger

Indlæg af krikris » 16.11.2009 09:11:19

Hejsan igen!

Vender jo som sagt hjem til DK ultimo 2009. Men min arbejdsgiver i Sverige vil ikke slippe mig og vil köbe min tjenester (tandläge) via mit tandläge aps i DK ca 1 uges arbejde per måned på ubestemt tid skatteteknisk mest interssante model. Dvs at jeg vil blive en slags gränsegänger i tandpleje. Hvordan vil US tolke det eller skal jeg bare hold mund om det og söge som alm EU borger som vender tilbage til DK som hidtil planlagt?

fundiver199

Re: bliver jeg også gränsegänger

Indlæg af fundiver199 » 16.11.2009 09:32:11

Danmark mener ikke, at danske statsborgere, der bor i Danmark og arbejder i udlandet, er omfattet af retten til familiesammenføring efter EU-reglerne. Så det er alene dit ophold i Stockholm, som vil give dig ret til at tage din mand med til Danmark efter EU-reglerne. Og dermed er der vel ingen grund til at ulejlige US med oplysninger om dine nye planer.

Derimod skal du sørge for at afklaret de skattemæssige forhold, inden du siger ja tak til et sådant arrangement.

krikris
Geografisk sted: denmark

Re: bliver jeg også gränsegänger

Indlæg af krikris » 16.11.2009 11:53:26

jep og tak for svar; min revisor ser på sagen i öjeblikket og mener ikke det er uinterssant ved förste öjekast, men lad os nu se når han har regnet det helt igennem med höjde for valuta forskel etc. US må så nöjes med mine 14 ugers dokumentation på fuldtidsarbejdende ved Folktandvården i Kopparberg (som jo er 40 timer per uge)etc.

Besvar