Total forvirret:0/

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Yommi1000

Total forvirret:0/

Indlæg af Yommi1000 » 05.10.2009 16:30:32

Jeg kan ikke rigtig finde ud af de info jeg læser herinde...Kan se nogle venter 7 uger og mere før de får svar ang. familiesamføringen er blevet søgt og deres spouse kan blive mens sagen bliver gennemgået.
Jeg har fået at vide af andre at så snart man indgiver en ansøgning, så ophører det visum udlændingen er på og man får lov til at blive indtil der er en afgørelse i sagen. Man skulle bare have den kvittering man får, når man søger...også selvom det er på politistationen.
Jeg har altså opfattet det således at selvom man søger 1 uge inden visummets ophørelse, så får personen lov til at blive. At så snart man indgiver sin ansøgning, så kommer man på processuel ophold...også selvom udlændíngestyrelsen IKKE har set sagen endnu. Bare man har den kvittering, så er sagen nu igang og personen kan blive indtil man høre en afgørelse...
Er det rigtigt sådan som jeg har opfattet det???

Håber I kan hjælpe, for synes godt nok det hele er lidt forvirrende:0/

Tak på forhånd

Kim P. Nyberg
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Total forvirret:0/

Indlæg af Kim P. Nyberg » 06.10.2009 09:54:20

Ja, det er rigtigt forstået.

Med hensyn til sagsbehandlingstiden, kan det hænge sammen med hvor meget dokumentation, man har sendt med. Har man sendt rigeligt med, må man formode, at sagen kan afsluttes forholdsvis hurtigt. Og omvendt, hvis der mangler papirer, eller de får mistanker om noget uldent, kan sagen trække ud.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 06.10.2009 15:52:17

Ja det er korrekt forstået, at hvis udlændingen bare når at søge om famiilesammenføring, inden visum udløber, så må han eller hun blive i Danmark, indtil der evt. bliver givet afslag på ansøgningen om familiesammenføring. I så fald får man et brev, hvor der står, at man har 14 dage til at forlade Danmark.

Det er i hvert fald hovedreglen, at der på den måde bevilges "processuelt ophold", for at en person, der i forvejen er i Danmark, ikke skal tvinges til at rejse til Langbortistan bare for at sidde der og afvente resultatet af en sagsbehandling.

Udlændingen skal naturligvis sørge for at få en kvittering for, at der er søgt om familiesammenføring og bevilget processuelt ophold, da han eller hun i modsat fald kan risikere at få problemer, hvis han eller hun bliver bedt om at vise sit pas af f.eks. politiet, og der i dette pas ikke sidder andet end et visum, der er udløbet.

Yommi1000

Indlæg af Yommi1000 » 06.10.2009 16:44:38

Tak for jeres svar;0)
Det er rigtig dejligt med denne side, så os der er lidt langsom i det kan få det skåret ud i pap;0)

Tusind tak;0)

Besvar